Nissan en TBWA duwen verkeersproblemen van de baan.

Nissan slaat met de slogan ‘Defy Ordinary’ een nieuwe weg in. Het is een positionering die toont dat Nissan graag buiten de lijntjes kleurt en de rest niet zomaar volgt, maar liever van de gebaande paden afgaat. En dat laatste mag je gerust letterlijk nemen.

Want voor de lancering van de nieuwe Nissan Qashqai sloegen Nissan en TBWA\Belgium de handen in elkaar. De Qashqai, de auto die de grenzen van de stad verlegt, verdient natuurlijk een campagne die zelf de conventies van de auto-industrie ver achter zich laat.

“De lancering van de nieuwe slogan ‘Defy Ordinary’ luidt een nieuw tijdperk in voor Nissan. De nieuwe Nissan Qashqai, met zijn innovatieve oplossingen voor stedelijke mobiliteit, belichaamt deze filosofie perfect en markeert een belangrijke mijlpaal voor onze markt”, zegt Jérôme Saigot, Managing Director Nissan Benelux. ​

TBWA\Belgium creëerde daarom vanuit ‘Defy Ordinary’ twee social video’s: één voor België en één voor Nederland. In de Belgische video zien we hoe de Nissan Qashqai In Antwerpen-Centraal komaf maakt met parkeerfrustraties. In Amsterdam vond de auto dan weer een unieke oplossing voor het fileprobleem.

“Voor deze nieuwe lancering wilden we de conventies achter ons laten, met een innovatieve 360°-campagne, geavanceerde CGI en gigantische billboards naast de traditionele formaten. Deze campagne toont perfect hoe we grenzen willen verleggen en onze klanten een ongekende visuele en emotionele ervaring bieden. De nieuwe Nissan Qashqai is niet zomaar een wagen, maar een uitnodiging om nieuwe mogelijkheden te verkennen”, legt Lucía Chávez Paz, Head of Brand Benelux, uit.
Steven Janssens (creatief directeur TBWA\Belgium ): “Nissans 'Defy Ordinary'-slogan biedt ons nog meer kansen om op zoek te gaan naar ideeën die de grenzen van creativiteit verleggen.”

De nieuwe Nissan Qashqai is vanaf nu verkrijgbaar bij je Nissan dealer. Maar opgelet: don’t try this at home. Of op straat. Of euh, waar dan ook.


Persbericht.docx

DOCX - 33 Kb

Credits list.docx

DOCX - 90 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met