Grimbergen lanceert abdijthriller “In de schaduw van de feniks”

Grimbergen, het bier van de feniks, is het ideale abdijbier om even tot rust mee te komen. Om dat te onderstrepen, bedacht TBWA een campagne die start met de publicatie van een spannende abdijthriller.

In de schaduw van de feniks, uitgegeven door Manteau, is een hedendaagse thriller die zich afspeelt in en om de abdij van Grimbergen. Het boek is niet alleen spannend, het belichaamt ook helemaal de waarden van het abdijbier.
De abdij werd in het verleden tot drie maal toe verwoest, maar is telkens herrezen. De feniks, symbool van wederopstanding en hergeboorte, staat hierdoor centraal in de beleving van Grimbergenbier.
Grimbergen is dan ook het abdijbier waarmee je jezelf kan herbronnen en even tot rust kan komen: relax in je zetel met in je ene hand een lekkere Grimbergen, nog steeds op authentieke wijze gebrouwen volgens z’n eeuwenoude abdijrecept, en in de andere een goed boek.
De associatie met het lezen is een langetermijnengagement: Grimbergen zal voortaan als partner van Boek.be evenementen als de Boekenbeurs, de Literaire Lente en de Zomer van het Spannende Boek op een actieve manier ondersteunen.

In de schaduw van de feniks is vanaf 1 oktober verkrijgbaar in supermarkten, drinkcenters en brasserieën. Het is gratis bij aankoop van Grimbergen.
De auteur van het boek blijft voorlopig nog geheim. Pas tijdens de boekenbeurs wordt de naam van de auteur onthuld. Wat we wel reeds kunnen zeggen, is dat het om een bekende Belgische auteur gaat.

Radio met Jan Decleir & Pierre Arditi
Het boek wordt aangekondigd met een radiocampagne die eigenlijk een hoorspel is. Vanaf 1 oktober wordt de luisteraar drie weken lang meegenomen in de intriges van In de schaduw van de feniks. In elke radiospot kom je iets meer te weten, en nader je de ontknoping van de thriller. De vertellers van dienst  zijn top: Jan Decleir en Pierre Arditi.

Neem voor meer info contact op met Joke Van Der Heyden bij Alken-Maes op 015 309522 of Jochen De Greef bij TBWA op 02 6797500.
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium