BMW en TBWA komen met originele variant op Tournée Minerale.

Tournée Minerale, waarmee mensen uitgedaagd worden een maand lang alcohol te vervangen door mineraalwater, krijgt een originele variant vanuit onverwachte hoek. “Wat als we mensen de mogelijkheid geven om een maand lang te kiezen voor elektrisch rijden? Dat was ons uitgangspunt”, zegt Eddy Haesendonck, CEO van BMW Belux.

Het idee mondde uit in Tournée Electrique, waarmee BMW een aantal mensen de kans biedt om gedurende één maand met de BMW iX3 te rijden. De BMW iX3 is een volledig elektrisch model met een rijbereik tot 460 km. “De actie is een eyecatcher, om de aandacht te vestigen op de voordelen van elektrisch rijden. Nog teveel mensen hebben vooroordelen rond elektrisch rijden: dat het bereik ontoereikend zou zijn, dat het laadproces moeilijk en tijdrovend zou zijn, dat er geen bagageruimte in een elektrische wagen zou zijn, enzovoort. In februari een maand lang met de BMW iX3 rijden, is genoeg om die vooroordelen uit de wereld te helpen. Ook niet-BMW rijders maken kans om met de wagen te rijden. Door samen te werken met een aantal mediapartners kunnen we de ervaringen van de gelegenheidsrijders delen.”

“Met dit ‘Tournée Electrique’-initiatief willen we de energietransitie een duw in de rug kunnen geven”, zegt de CEO van BMW Belux. Hij wijst er verder op dat het nieuwe regeerakkoord stipuleert dat tegen 2026 alle bedrijfswagens elektrisch moeten zijn. “Het toont aan dat er een urgentie is. We moeten mensen overtuigen om de stap te zetten. We vragen hen: ‘Wat is uw reden om niét te veranderen?’ Deze Tournée Electrique past perfect in dit plaatje: het nodigt mensen uit om te proeven van de voordelen van puur elektrisch rijden.”

BMW zet al langer in op elektrisch rijden en wil binnen afzienbare tijd in elk segment een geëlektrificeerd – daarmee wordt plug-in hybride en full electric bedoeld – aanbod hebben. De BMW Group maakt zich sterk in 2023 ruim 25 geëlektrificeerde modellen te kunnen aanbieden, waarvan er 12 100% elektrisch zullen zijn.

Meer info op www.bmw.be/Tournée-Electrique

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium