BMW en TBWA komen met originele variant op Tournée Minerale.

Tournée Minerale, waarmee mensen uitgedaagd worden een maand lang alcohol te vervangen door mineraalwater, krijgt een originele variant vanuit onverwachte hoek. “Wat als we mensen de mogelijkheid geven om een maand lang te kiezen voor elektrisch rijden? Dat was ons uitgangspunt”, zegt Eddy Haesendonck, CEO van BMW Belux.

Het idee mondde uit in Tournée Electrique, waarmee BMW een aantal mensen de kans biedt om gedurende één maand met de BMW iX3 te rijden. De BMW iX3 is een volledig elektrisch model met een rijbereik tot 460 km. “De actie is een eyecatcher, om de aandacht te vestigen op de voordelen van elektrisch rijden. Nog teveel mensen hebben vooroordelen rond elektrisch rijden: dat het bereik ontoereikend zou zijn, dat het laadproces moeilijk en tijdrovend zou zijn, dat er geen bagageruimte in een elektrische wagen zou zijn, enzovoort. In februari een maand lang met de BMW iX3 rijden, is genoeg om die vooroordelen uit de wereld te helpen. Ook niet-BMW rijders maken kans om met de wagen te rijden. Door samen te werken met een aantal mediapartners kunnen we de ervaringen van de gelegenheidsrijders delen.”

“Met dit ‘Tournée Electrique’-initiatief willen we de energietransitie een duw in de rug kunnen geven”, zegt de CEO van BMW Belux. Hij wijst er verder op dat het nieuwe regeerakkoord stipuleert dat tegen 2026 alle bedrijfswagens elektrisch moeten zijn. “Het toont aan dat er een urgentie is. We moeten mensen overtuigen om de stap te zetten. We vragen hen: ‘Wat is uw reden om niét te veranderen?’ Deze Tournée Electrique past perfect in dit plaatje: het nodigt mensen uit om te proeven van de voordelen van puur elektrisch rijden.”

BMW zet al langer in op elektrisch rijden en wil binnen afzienbare tijd in elk segment een geëlektrificeerd – daarmee wordt plug-in hybride en full electric bedoeld – aanbod hebben. De BMW Group maakt zich sterk in 2023 ruim 25 geëlektrificeerde modellen te kunnen aanbieden, waarvan er 12 100% elektrisch zullen zijn.

Meer info op www.bmw.be/Tournée-Electrique

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium