CBO of geen CBO? Die vraag stellen McDo en TBWA

Aan een klassieker sleutelen is altijd lastig, maar deze keer zorgt het bij McDo écht voor discussies.

Aan het einde van de zomer maakt de CBO een comeback. Deze McDo-burger met kip, bacon en ajuin is echt een icoon. Máár er is een maar, in de vorm van een nacho. Want ook de CBO Chili Nacho, met nacho's en Chili Cheese-saus, is van de partij. En dus rijst de vraag: “Is een CBO met nacho's wel een échte CBO?” 

Het lijkt een luchtige vraag, maar voor echte burgerfans is het een héél serieus topic. Meer nog: het is een discussiepunt dat, gedurende de hele campagne van TBWA, voor verdeeldheid zorgt onder CBO-fans. Van OOH’s, waar de aankondiging van deze burger verontwaardiging oproept; en social media, waar fans worden uitgenodigd om hun mening te geven in een Instagram-broadcastkanaal … tot een tv-spot, waarin twee vriendinnen in een ja-nee-discussie belanden. 

De kers, euh nacho, op de taart? McDonald’s en TBWA maakten van dit debat een filosofische kwestie, in de vorm van een radiospot van één minuut. Daarin proberen ze, aan de hand van grote denkers zoals Heraclitus, te achterhalen waar het ‘zijn’ ophoudt en wanneer we ophouden onszelf te zijn. Oftewel: of een CBO met nacho's nog steeds een CBO is. Een vraag die relevant is voor iedereen, fan of filosoof. ​ ​ 

Naast pittige discussies en filosofische kwesties is er nog meer pittig nieuws. Want er zijn nóg twee nieuwkomers. De Chili Cheese Bacon McFlavor® Fries en de eeeeeeextra large Chili Cheese-saus. Ook die moet je proeven. Daarover zijn we het eens, toch? 

 

 

 

 

Creditlist CBO.docx

DOCX - 108 Kb

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met