De feesten, waar dienen die eigenlijk voor? Delhaize en TBWA zoeken het voor u uit

Om te weten wat mensen belangrijk vinden tijdens de feestperiode, is Delhaize dat gaan vragen aan 100 Belgen. En tijdens de hele maand december helpt de foodretailer mensen met een inspirerend magazine, een praktische feestgids, een feestelijke eindejaarspop-up en ijzersterke feestpromo’s om geweldige feesten te beleven.

Waar dienen de feesten voor? In september nodigde Delhaize 100 Belgen uit alle hoeken van het land uit voor een ultravroeg kerstdiner, en polste de genodigden naar hun verwachtingen, pleziertjes en problemen tijdens de feesten.

Op basis daarvan creëerde Delhaize een inspirerend feestmagazine, met daarin de populairste feestmenu’s en geactualiseerde feestklassiekers, dat op een extra-grote oplage aan klanten uitgedeeld wordt. Delhaize organiseert ook proeverijen waarbij feestproducten alvast gereserveerd kunnen worden, geeft wijnadvies en levert boodschappen thuis tijdens de drukke feestdagen.

De 15 populairste feestgerechten worden ook door Sofie Dumont bereidt, met een persoonlijk Sofietoets, en dagelijks uitgezonden op VTM van 10 tot 28 december. En uiteraard vind je die gerechten ook terug op delhaizemagazine.be, het eindejaarsplatform van Delhaize.

Om iedereen alvast van het feestgevoel te laten proeven, opent Atelier Delhaize de deuren aan de Gulden-Vlieslaan in Brussel: een loungy eindejaarspop-up gedesigned door TBWA en gebouwd door Second Floor. Daar kunnen mensen komen ontbijten tijdens de week en komen aperitieven tijdens het weekend. Maar waar ook een heleboel workshops voor klanten doorgaan. Sofie Dumont komt er samen met kinderen feestgerechten maken die zij lekker vinden, en bereidt feestmenu’s en -desserts met volwassenen. Groentenchef Seppe Nobels van Graanmarkt 13 komt vegetarische feestgerechten workshoppen, Jeroen De Pauw komt kreeft bereiden, en Manuel Wouters feestcocktails mixen.

Om al die initiatieven aan te kondigen en/of te coveren, ontwikkelde TBWA online content die tijdens de hele maand december op social media ingezet wordt. De ontwapenend authentieke film over het kerstdiner met 100 Belgen loopt ook in de bioscoop en zelfs even op TV. Er werden promotionele abribussen gecreërd, en emotionele MOF’s, terwijl services in radio behandeld worden.

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

Radiospot: Champagne

MP3 - 1.1 Mb

Marieke Michils

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met