De gangmakers: vroeger was alles beter. Of niet?

Vorig jaar lanceerde KBC voor de eerste keer ‘de gangmakers’, een jongerenbeweging binnen de bankverzekeraar. Onder het motto: ‘doe iets goeds voor de jeugd van vroeger en verdien je festivalticket’, deelden ze festivaltickets uit aan bejaarden. Wie een ticket wou, was dus verplicht zijn oudere medemens een handje te helpen. De campagne werd recent nog bekroond met twee Lions in Cannes (in de categorie Direct en Promo & Activation).

Dit jaar lanceerden de gangmakers de film: ‘Vroeger was alles beter’, een documentaire waarin ouderen gevraagd werd naar hun mening over de jeugd van nu. Dat leverde naast mooie beelden ook krasse uitspraken op zoals ‘ze lopen met hun derrière bijna bloot en bij de rest kan je door de blouse kijken’ of ‘die muziek nu, da’s tsjingeltsangel é’. Herkenbare vooroordelen dus. Jongeren tot 26 jaar konden hierop reageren met een leuk tegenbewijs en kregen van 2 tot 22 april de tijd om zich in te schrijven op www.degangmakers.be.

Een officiële jury koos eind april de creatiefste voorstellen. De geselecteerde jongeren kregen daarna de hele maand mei de tijd om hun tegenbewijs uit te voeren in ruil voor tickets voor de volgende topfestivals: Rock Werchter, TW Classic, Laundry Day, Dranouter en de Antilliaanse Feesten.

De leukste tegenbewijzen werden gefilmd en herwerkt tot een nieuwe documentaire met de titel: ‘Nu is alles anders’.
Daarin wordt duidelijk dat er geen reden is om de jeugd van nu te wantrouwen en dat de jongeren van tegenwoordig de capaciteiten hebben om zichzelf – en iedereen – een mooie toekomst te garanderen.

Wie de twee documentaires nog eens na elkaar wil bekijken kan terecht op www.degangmakers.be.
Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels