De gangmakers: vroeger was alles beter. Of niet?

Vorig jaar lanceerde KBC voor de eerste keer ‘de gangmakers’, een jongerenbeweging binnen de bankverzekeraar. Onder het motto: ‘doe iets goeds voor de jeugd van vroeger en verdien je festivalticket’, deelden ze festivaltickets uit aan bejaarden. Wie een ticket wou, was dus verplicht zijn oudere medemens een handje te helpen. De campagne werd recent nog bekroond met twee Lions in Cannes (in de categorie Direct en Promo & Activation).

Dit jaar lanceerden de gangmakers de film: ‘Vroeger was alles beter’, een documentaire waarin ouderen gevraagd werd naar hun mening over de jeugd van nu. Dat leverde naast mooie beelden ook krasse uitspraken op zoals ‘ze lopen met hun derrière bijna bloot en bij de rest kan je door de blouse kijken’ of ‘die muziek nu, da’s tsjingeltsangel é’. Herkenbare vooroordelen dus. Jongeren tot 26 jaar konden hierop reageren met een leuk tegenbewijs en kregen van 2 tot 22 april de tijd om zich in te schrijven op www.degangmakers.be.

Een officiële jury koos eind april de creatiefste voorstellen. De geselecteerde jongeren kregen daarna de hele maand mei de tijd om hun tegenbewijs uit te voeren in ruil voor tickets voor de volgende topfestivals: Rock Werchter, TW Classic, Laundry Day, Dranouter en de Antilliaanse Feesten.

De leukste tegenbewijzen werden gefilmd en herwerkt tot een nieuwe documentaire met de titel: ‘Nu is alles anders’.
Daarin wordt duidelijk dat er geen reden is om de jeugd van nu te wantrouwen en dat de jongeren van tegenwoordig de capaciteiten hebben om zichzelf – en iedereen – een mooie toekomst te garanderen.

Wie de twee documentaires nog eens na elkaar wil bekijken kan terecht op www.degangmakers.be.

Steven Verbeiren

TBWA\Pride

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact