De Vlaamse & Brusselse Cultuurhuizen en TBWA brengen eindelijk cultuur

We hebben er anderhalf jaar op moeten wachten. Maar eindelijk is het zover: cultuur. TBWA ontwikkelde een grootschalige campagne om de culturele wederopstanding te vieren, de mensen wegwijs te maken in het aanbod én de voor de getroffen sector levensnoodzakelijke ticketverkoop te stimuleren.

Het wordt een aparte zomer. Want waar de zomermaanden traditioneel een pauzemoment zijn in het culturele jaar, zal de zomer van 2021 er een worden van culturele heropleving. Sinds de versoepelingen schieten de initiatieven als paddenstoelen uit de grond.

Via sociale media, wildpostering, radiospots (met de stemmen van Adriaan Van den Hoof, Sofie Lemaire en Stijn Vandevoorde) en een TV-spot op de VAR-zenders, wordt vanuit verschillende standpunten opgelucht uitgekeken naar de heropening van het culturele leven. De soundtrack werd dan weer verzorgd door Jimmy Dewit van Belpop Bonanza.

Eindelijk magazine

De Morgen draagt als cultuurkrant ook een steentje bij door deze zomer cultuur-gerelateerde content brengen onder het eindelijk-label. Het laatste DM magazine voor de zomer dat verschijnt op 19 juni zal bovendien helemaal in het teken staan van de campagne.

Radio 1

Radio 1 tenslotte, zal op 25 juni, de laatste dag voor de zomerprogrammatie, Eindelijk ook meegenomen in de programma’s doorheen de dag, met als afsluiter een feestelijke Culture Club-uitzending. Met dank aan de VAR.

Mediafields

Ook buitenbeentje in de OOH-wereld Mediafield (Rurals), steunt de sector met een primeur: voor de Cult!-campagne werden in Antwerpen, Gent en Leuven in totaal 3 ‘murals’ gerealiseerd met een totaaloppervlakte van 240m2. De geschilderde oppervlakte heeft hetzelfde zuiverende effect als 240m2 bos. De gebruikte verf neutraliseert immers vervuilende en chemische stoffen zoals formaldehyde.

De website van de campagne werd uitgebouwd door publiq (bekend van UiTinVlaanderen). Agrafa zorgde voor de verspreiding van affiches, die door Zwartopwit werden gedrukt. Rapid Media zorgde voor de unieke wildpostering.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium