Delhaize en TBWA beginnen 2020 met gezonde voornemens

Delhaize maakt zijn reputatie van gezonde supermarkt verder waar: 2020 wordt afgetrapt met een campagne die gezond echt goedkoper maakt, want een massa producten met Nutri-Score A en B staan in promo.

Delhaize gaat in 2020 resoluut door op zijn ingeslagen weg en focust voluit op evenwichtige voeding. Dankzij het ruimste aanbod aan producten met Nutri-Score A en B, beschouwt de consument Delhaize nu al als de supermarkt met het gezondste aanbod. Maar Delhaize gaat verder. Stap voor stap, hap voor hap. Zo wil Delhaize zijn klanten helpen steeds evenwichtiger te eten en gaat daarom dit jaar gezond goedkoper maken.

En hoe kan je dit nieuwe plan beter formuleren dan als goed voornemen voor het nieuwe jaar? Delhaize en TBWA koppelen dit aan de goede voornemens van hun klanten. Klanten die steeds vaker de fiets nemen, wat meer groenten en fruit willen eten, beter vlees en betere vis op hun bord willen, die hun buik vol hebben van plastic en meer recycleren… die het goed voor hebben en nu al goed bezig zijn. Goebezigers! Wel, Delhaize wil de favoriete supermarkt zijn van al die ‘goebezigers’, want het zijn er elke dag meer. Met betere producten, betere inspanningen voor het milieu, een betere samenwerking met haar producenten én… met betere prijzen.

Gezond wordt goedkoper

Omdat evenwichtige voeding de brandstof is waarmee zij goed bezig kunnen blijven, pakt Delhaize meteen uit met diverse promoties op hun ruime assortiment producten met Nutri-Score A en B. De tv-spot is een trailer voor online content waar goebezigers hun goede voornemens voor het nieuwe jaar kenbaar maken en waarmaken. Studenten helpen medestudenten gezonder snacken in de Late Night Snack show. Kinderen verrassen hun papa met gezonde alternatieven van zijn bourgondische lievelingskostjes. Deze content wordt ook digitaal volledig uitgerold. In radio koppelen we dezelfde promo’s aan gezonde goebeziger intenties.

Een nieuwe look&feel voor een aangescherpte visie

Deze gezonde sprong voorwaarts vertaalt zich ook in een nieuw, fris design. De Delhaize leeuw is zijn kooi ontsprongen en is voldoende zelfzeker en herkenbaar om helemaal in zijn eentje de Delhaize branding voor zijn rekening te nemen. Het Delhaize-rood krijgt het gezelschap van een reeks zacht-frisse kleuren die een eigentijds multicolormerk neerzetten. Frisse no-nonsense portretten van mensen die goed bezig zijn nodigen uit om mee te doen en zorgen mee voor een nieuw elan van een merk dat zich in topvorm voelt. Goed bezig!

Contacteer ons
Sharon Lavaert TBWA
Sharon Lavaert TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels