Delhaize en TBWA beginnen 2020 met gezonde voornemens

Delhaize maakt zijn reputatie van gezonde supermarkt verder waar: 2020 wordt afgetrapt met een campagne die gezond echt goedkoper maakt, want een massa producten met Nutri-Score A en B staan in promo.

Delhaize gaat in 2020 resoluut door op zijn ingeslagen weg en focust voluit op evenwichtige voeding. Dankzij het ruimste aanbod aan producten met Nutri-Score A en B, beschouwt de consument Delhaize nu al als de supermarkt met het gezondste aanbod. Maar Delhaize gaat verder. Stap voor stap, hap voor hap. Zo wil Delhaize zijn klanten helpen steeds evenwichtiger te eten en gaat daarom dit jaar gezond goedkoper maken.

En hoe kan je dit nieuwe plan beter formuleren dan als goed voornemen voor het nieuwe jaar? Delhaize en TBWA koppelen dit aan de goede voornemens van hun klanten. Klanten die steeds vaker de fiets nemen, wat meer groenten en fruit willen eten, beter vlees en betere vis op hun bord willen, die hun buik vol hebben van plastic en meer recycleren… die het goed voor hebben en nu al goed bezig zijn. Goebezigers! Wel, Delhaize wil de favoriete supermarkt zijn van al die ‘goebezigers’, want het zijn er elke dag meer. Met betere producten, betere inspanningen voor het milieu, een betere samenwerking met haar producenten én… met betere prijzen.

Gezond wordt goedkoper

Omdat evenwichtige voeding de brandstof is waarmee zij goed bezig kunnen blijven, pakt Delhaize meteen uit met diverse promoties op hun ruime assortiment producten met Nutri-Score A en B. De tv-spot is een trailer voor online content waar goebezigers hun goede voornemens voor het nieuwe jaar kenbaar maken en waarmaken. Studenten helpen medestudenten gezonder snacken in de Late Night Snack show. Kinderen verrassen hun papa met gezonde alternatieven van zijn bourgondische lievelingskostjes. Deze content wordt ook digitaal volledig uitgerold. In radio koppelen we dezelfde promo’s aan gezonde goebeziger intenties.

Een nieuwe look&feel voor een aangescherpte visie

Deze gezonde sprong voorwaarts vertaalt zich ook in een nieuw, fris design. De Delhaize leeuw is zijn kooi ontsprongen en is voldoende zelfzeker en herkenbaar om helemaal in zijn eentje de Delhaize branding voor zijn rekening te nemen. Het Delhaize-rood krijgt het gezelschap van een reeks zacht-frisse kleuren die een eigentijds multicolormerk neerzetten. Frisse no-nonsense portretten van mensen die goed bezig zijn nodigen uit om mee te doen en zorgen mee voor een nieuw elan van een merk dat zich in topvorm voelt. Goed bezig!

Delhaize radiospot 1 plus 1 zelf koken

MP3 - 708 Kb

Delhaize radiospot 1 plus 1 meer bewegen

MP3 - 821 Kb

Delhaize radiospot anders eten

MP3 - 834 Kb

Delhaize radiospot stapelkorting koken

MP3 - 941 Kb

Credits

DOCX - 32 Kb

Sharon Lavaert

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact