Delhaize en TBWA beginnen 2020 met gezonde voornemens

Delhaize maakt zijn reputatie van gezonde supermarkt verder waar: 2020 wordt afgetrapt met een campagne die gezond echt goedkoper maakt, want een massa producten met Nutri-Score A en B staan in promo.

Delhaize gaat in 2020 resoluut door op zijn ingeslagen weg en focust voluit op evenwichtige voeding. Dankzij het ruimste aanbod aan producten met Nutri-Score A en B, beschouwt de consument Delhaize nu al als de supermarkt met het gezondste aanbod. Maar Delhaize gaat verder. Stap voor stap, hap voor hap. Zo wil Delhaize zijn klanten helpen steeds evenwichtiger te eten en gaat daarom dit jaar gezond goedkoper maken.

En hoe kan je dit nieuwe plan beter formuleren dan als goed voornemen voor het nieuwe jaar? Delhaize en TBWA koppelen dit aan de goede voornemens van hun klanten. Klanten die steeds vaker de fiets nemen, wat meer groenten en fruit willen eten, beter vlees en betere vis op hun bord willen, die hun buik vol hebben van plastic en meer recycleren… die het goed voor hebben en nu al goed bezig zijn. Goebezigers! Wel, Delhaize wil de favoriete supermarkt zijn van al die ‘goebezigers’, want het zijn er elke dag meer. Met betere producten, betere inspanningen voor het milieu, een betere samenwerking met haar producenten én… met betere prijzen.

Gezond wordt goedkoper

Omdat evenwichtige voeding de brandstof is waarmee zij goed bezig kunnen blijven, pakt Delhaize meteen uit met diverse promoties op hun ruime assortiment producten met Nutri-Score A en B. De tv-spot is een trailer voor online content waar goebezigers hun goede voornemens voor het nieuwe jaar kenbaar maken en waarmaken. Studenten helpen medestudenten gezonder snacken in de Late Night Snack show. Kinderen verrassen hun papa met gezonde alternatieven van zijn bourgondische lievelingskostjes. Deze content wordt ook digitaal volledig uitgerold. In radio koppelen we dezelfde promo’s aan gezonde goebeziger intenties.

Een nieuwe look&feel voor een aangescherpte visie

Deze gezonde sprong voorwaarts vertaalt zich ook in een nieuw, fris design. De Delhaize leeuw is zijn kooi ontsprongen en is voldoende zelfzeker en herkenbaar om helemaal in zijn eentje de Delhaize branding voor zijn rekening te nemen. Het Delhaize-rood krijgt het gezelschap van een reeks zacht-frisse kleuren die een eigentijds multicolormerk neerzetten. Frisse no-nonsense portretten van mensen die goed bezig zijn nodigen uit om mee te doen en zorgen mee voor een nieuw elan van een merk dat zich in topvorm voelt. Goed bezig!

Sharon Lavaert TBWA