Delhaize en TBWA doen een inhaalbeweging

Deze zomer wordt anders dan anders. Na 2 maanden lockdown snakt heel België terug naar normaliteit. Vooral naar elkaar terugzien. Al die barbecues, verjaardagdrinks en babyborrels die we gemist hebben… Delhaize capteert dat gevoel perfect met De Nationale Inhaalzomer: eindelijk kunnen we die momenten voorzichtig terug inhalen. En dat gaat intens deugd doen.

Samen met Delhaize en heel België kijkt TBWA reikhalzend uit naar ‘het nieuwe normaal’.  Wat dat ‘nieuwe normaal’ precies gaat zijn, is een beetje koffiedikkijken, want curves, bubbels en exitstrategieën zijn broos. Reden te meer om volop en intens te genieten van de zomer en de kleine momenten waar we nu allemaal terug meer aandacht voor hebben. En met de topproducten en inhaalpromo’s van Delhaize worden die momenten eens zo intens.

In de tv-spot kijken we vooral vooruit naar die momenten. De focus ligt op de voorbereiding, het moment net vóór het beperkte en voorzichtige weerzien op 1,5m. Ook op radio kijken we uit naar diverse, emotionele weerziensmomenten en hoe de inhaalpromo’s van de week die momenten extra zoet laten smaken. In abri’s wordt bij de producten in promo telkens in tekst gezinspeeld op het moment dat die producten mee gaan invullen. In de huis-aan-huisfolders krijgen de Belgische leveranciers en producenten ook extra aandacht omdat zij natuurlijk ook het een ander in te halen hebben. Belgische solidariteit in beproevende tijden. In social media worden die emotionele inhaalmomenten vertaald in leuke slogans op herbruikbare tote bags die je ook kan winnen. Om de actie op gang te trekken werden diverse exemplaren ervan propvol Belgische producten verspreid onder influencers. Zo waren zij al zeker klaar voor De Nationale Inhaalzomer.

De omstandigheden waarin alles geproduceerd moest worden waren uiteraard nieuw en een heel uitdagend. Fotografie, stem- en beeldopnames zijn volledig Van-Ranst-proof uitgevoerd. Zo bestond de tv-cast uit gezinnen en singles die zélf castingtapes hadden opgenomen en ingestuurd. Een minimale ploeg filmde waar het kon alleen vanuit de tuin en had liters ontsmettingsgel en stapels mondmaskers op de set. Regie, productie, artdirection en supervisie gebeurden netjes thuis vanachter het computerscherm. Nieuwe tijden…

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels