Delhaize en TBWA doen een inhaalbeweging
4 juni 2020
Deze zomer wordt anders dan anders. Na 2 maanden lockdown snakt heel België terug naar normaliteit. Vooral naar elkaar terugzien. Al die barbecues, verjaardagdrinks en babyborrels die we gemist hebben… Delhaize capteert dat gevoel perfect met De Nationale Inhaalzomer: eindelijk kunnen we die momenten voorzichtig terug inhalen. En dat gaat intens deugd doen.
Samen met Delhaize en heel België kijkt TBWA reikhalzend uit naar ‘het nieuwe normaal’. Wat dat ‘nieuwe normaal’ precies gaat zijn, is een beetje koffiedikkijken, want curves, bubbels en exitstrategieën zijn broos. Reden te meer om volop en intens te genieten van de zomer en de kleine momenten waar we nu allemaal terug meer aandacht voor hebben. En met de topproducten en inhaalpromo’s van Delhaize worden die momenten eens zo intens.
In de tv-spot kijken we vooral vooruit naar die momenten. De focus ligt op de voorbereiding, het moment net vóór het beperkte en voorzichtige weerzien op 1,5m. Ook op radio kijken we uit naar diverse, emotionele weerziensmomenten en hoe de inhaalpromo’s van de week die momenten extra zoet laten smaken. In abri’s wordt bij de producten in promo telkens in tekst gezinspeeld op het moment dat die producten mee gaan invullen. In de huis-aan-huisfolders krijgen de Belgische leveranciers en producenten ook extra aandacht omdat zij natuurlijk ook het een ander in te halen hebben. Belgische solidariteit in beproevende tijden. In social media worden die emotionele inhaalmomenten vertaald in leuke slogans op herbruikbare tote bags die je ook kan winnen. Om de actie op gang te trekken werden diverse exemplaren ervan propvol Belgische producten verspreid onder influencers. Zo waren zij al zeker klaar voor De Nationale Inhaalzomer.
De omstandigheden waarin alles geproduceerd moest worden waren uiteraard nieuw en een heel uitdagend. Fotografie, stem- en beeldopnames zijn volledig Van-Ranst-proof uitgevoerd. Zo bestond de tv-cast uit gezinnen en singles die zélf castingtapes hadden opgenomen en ingestuurd. Een minimale ploeg filmde waar het kon alleen vanuit de tuin en had liters ontsmettingsgel en stapels mondmaskers op de set. Regie, productie, artdirection en supervisie gebeurden netjes thuis vanachter het computerscherm. Nieuwe tijden…