Delhaize en TBWA doen een inhaalbeweging

Deze zomer wordt anders dan anders. Na 2 maanden lockdown snakt heel België terug naar normaliteit. Vooral naar elkaar terugzien. Al die barbecues, verjaardagdrinks en babyborrels die we gemist hebben… Delhaize capteert dat gevoel perfect met De Nationale Inhaalzomer: eindelijk kunnen we die momenten voorzichtig terug inhalen. En dat gaat intens deugd doen.

Samen met Delhaize en heel België kijkt TBWA reikhalzend uit naar ‘het nieuwe normaal’.  Wat dat ‘nieuwe normaal’ precies gaat zijn, is een beetje koffiedikkijken, want curves, bubbels en exitstrategieën zijn broos. Reden te meer om volop en intens te genieten van de zomer en de kleine momenten waar we nu allemaal terug meer aandacht voor hebben. En met de topproducten en inhaalpromo’s van Delhaize worden die momenten eens zo intens.

In de tv-spot kijken we vooral vooruit naar die momenten. De focus ligt op de voorbereiding, het moment net vóór het beperkte en voorzichtige weerzien op 1,5m. Ook op radio kijken we uit naar diverse, emotionele weerziensmomenten en hoe de inhaalpromo’s van de week die momenten extra zoet laten smaken. In abri’s wordt bij de producten in promo telkens in tekst gezinspeeld op het moment dat die producten mee gaan invullen. In de huis-aan-huisfolders krijgen de Belgische leveranciers en producenten ook extra aandacht omdat zij natuurlijk ook het een ander in te halen hebben. Belgische solidariteit in beproevende tijden. In social media worden die emotionele inhaalmomenten vertaald in leuke slogans op herbruikbare tote bags die je ook kan winnen. Om de actie op gang te trekken werden diverse exemplaren ervan propvol Belgische producten verspreid onder influencers. Zo waren zij al zeker klaar voor De Nationale Inhaalzomer.

De omstandigheden waarin alles geproduceerd moest worden waren uiteraard nieuw en een heel uitdagend. Fotografie, stem- en beeldopnames zijn volledig Van-Ranst-proof uitgevoerd. Zo bestond de tv-cast uit gezinnen en singles die zélf castingtapes hadden opgenomen en ingestuurd. Een minimale ploeg filmde waar het kon alleen vanuit de tuin en had liters ontsmettingsgel en stapels mondmaskers op de set. Regie, productie, artdirection en supervisie gebeurden netjes thuis vanachter het computerscherm. Nieuwe tijden…

Radiospot

MP3 - 1.1 Mb

Persbericht

DOCX - 24 Kb

Credits

DOCX - 81 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact