Delhaize en TBWA hebben zin in beter

Delhaize gaat voluit voor kwalitatieve en eerlijke producten. Om dat aan te tonen bedacht TBWA ‘De Zwangerschapstest’. Daarin worden 5 producenten en hun product op de rooster gelegd door een zeer kritische jury: 4 zwangere vrouwen.

In 2020 zet Delhaize zich meer dan ooit in om zijn klanten – de Goebezigers – te helpen goed bezig te blijven: gezonder leven, evenwichtiger eten, minder verspillen, met respect voor natuur en medemens…

En dat begint natuurlijk bij kwalitatieve en eerlijke producten zonder kleurstoffen en bewaarmiddelen, die in menswaardige omstandigheden geproduceerd worden.

En wie is er kritischer voor voeding dan zwangere vrouwen? Voor hun ongeboren kind leggen zij wat correct eten en gedrag betreft, de lat bijzonder hoog. Zij zijn dan ook extra kritisch voor alles wat ze in hun mond steken en voor de manier waarop het in de winkel terechtkomt. Zij vinden dat een en ander wel wat beter kan.

Wel, Delhaize doet beter.

Om aan te tonen dat Delhaize elke dag werk maakt van kwaliteit, ontwikkelde TBWA voor Delhaize ‘De Zwangerschapstest’. Producenten, leveranciers en Delhaizemedewerkers proberen deze hyperalerte vrouwen te overtuigen waarom hun goudakaas, chocolade, brood, pasta enzovoort beter zijn. De vrouwen wikken, wegen, proeven… en checken of de betere producten van Delhaize ook echt beter zijn.

In radio en tv vatten we de argumenten per product bondig samen, net zoals in OOH. In het magazine en door-to-door kunnen klanten nog meer producten ontdekken die echt wel beter zijn en vooral waarom ze dat zijn. En in de langere online-video’s op delhaize.be kan je de volledige test volgen. Want zwangere vrouwen en wakkere consumenten, Goebezigers, maak je niet zomaar eender wat wijs.

Trouwens, voor de TV-spots en online-video’s van Delhaize werkt TBWA nooit met acteurs, altijd met echte mensen die uitgezocht worden in functie van de boodschap. Als door-en-door Belgisch merk kiest Delhaize ervoor om in die langere online video’s met één versie te werken, waarin zowel Nederlands als Frans gesproken wordt.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium