Delhaize en TBWA hebben zin in beter

Delhaize gaat voluit voor kwalitatieve en eerlijke producten. Om dat aan te tonen bedacht TBWA ‘De Zwangerschapstest’. Daarin worden 5 producenten en hun product op de rooster gelegd door een zeer kritische jury: 4 zwangere vrouwen.

In 2020 zet Delhaize zich meer dan ooit in om zijn klanten – de Goebezigers – te helpen goed bezig te blijven: gezonder leven, evenwichtiger eten, minder verspillen, met respect voor natuur en medemens…

En dat begint natuurlijk bij kwalitatieve en eerlijke producten zonder kleurstoffen en bewaarmiddelen, die in menswaardige omstandigheden geproduceerd worden.

En wie is er kritischer voor voeding dan zwangere vrouwen? Voor hun ongeboren kind leggen zij wat correct eten en gedrag betreft, de lat bijzonder hoog. Zij zijn dan ook extra kritisch voor alles wat ze in hun mond steken en voor de manier waarop het in de winkel terechtkomt. Zij vinden dat een en ander wel wat beter kan.

Wel, Delhaize doet beter.

Om aan te tonen dat Delhaize elke dag werk maakt van kwaliteit, ontwikkelde TBWA voor Delhaize ‘De Zwangerschapstest’. Producenten, leveranciers en Delhaizemedewerkers proberen deze hyperalerte vrouwen te overtuigen waarom hun goudakaas, chocolade, brood, pasta enzovoort beter zijn. De vrouwen wikken, wegen, proeven… en checken of de betere producten van Delhaize ook echt beter zijn.

In radio en tv vatten we de argumenten per product bondig samen, net zoals in OOH. In het magazine en door-to-door kunnen klanten nog meer producten ontdekken die echt wel beter zijn en vooral waarom ze dat zijn. En in de langere online-video’s op delhaize.be kan je de volledige test volgen. Want zwangere vrouwen en wakkere consumenten, Goebezigers, maak je niet zomaar eender wat wijs.

Trouwens, voor de TV-spots en online-video’s van Delhaize werkt TBWA nooit met acteurs, altijd met echte mensen die uitgezocht worden in functie van de boodschap. Als door-en-door Belgisch merk kiest Delhaize ervoor om in die langere online video’s met één versie te werken, waarin zowel Nederlands als Frans gesproken wordt.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels