Deze winter beschermen Touring en TBWA alle Belgen

De winter komt eraan! En de daarbij aansluitende autoproblemen dus ook. De auto wil niet starten, een defecte accu, bevroren diesel... en tal van andere #@M€! problemen.

De kans voor Touring en TBWA om een nieuwe, buitengewone campagne te lanceren. Het idee? De mogelijkheid bieden aan alle Belgen om minstens 1 keer te genieten van de diensten van Touring. Om dit mogelijk te maken biedt Touring dagelijks een gratis pechverhelping aan een fictieve club. Dinsdag is de dag van de Filefanclub. De mensen die ‘s ochtends hun tijd spenderen in de file op weg naar het werk. Woensdagnamiddag is het de beurt aan de Baby On Board Club, de club van jonge ouders die trots hun nieuwe status etaleren op de achterruit van hun auto. Donderdag maken we tijd voor de jonge bestuurders, de "L-Angels Club", vrijdag voor de jonge dames van de Make-Up-Club die voor een rood licht nog snel even de ogen maquilleren en zaterdag biedt Touring zijn diensten aan aan de ouders die taxichauffeur spelen voor hun kinderen, de vrienden van hun kinderen en de vrienden van de vrienden van hun kinderen.

Met deze humoristische campagne wil Touring bewijzen dat ze het gedrag van de Belgen kennen en begrijpen wat echt belangrijk is: mobiliteit.

Een ander kenmerk van deze campagne is het begrip club. Iets wat hen echt onderscheidt van de andere spelers op de markt. Het begrip heeft het gevoel van het behoren tot een gemeenschap, het gevoel dat je niet de enige bent die met mobiliteitsproblemen te kampen heeft. Touring is een merk van leden in plaats van klanten.

Eens lid, altijd lid

Natuurlijk is deze actie niet zomaar een imago- of sensibiliseringscampagne. Het is het eerste deel van een verwervingscampagne die het publiek eraan herinnert dat je Touring reeds kan ontdekken voor €5/maand. Touring nodigt de mensen ook uit om zich in te schrijven op de website en deel te nemen aan een digitale tour van de verschillende clubs. Wat valt er te winnen? Een abonnement op Touring-pechverhelping. Levenslang!

Voor deze campagne werd er gebruik gemaakt van radio, bannering en een microsite, touring4life.be plus CRM-programma.

10-sNL-V2.mp3

MP3 - 394 Kb

10s-NL-V1.mp3

MP3 - 394 Kb

L-Angels.mp3

MP3 - 1.1 Mb

PB---Touring-for-Life.docx

DOCX - 159 Kb

babyonboard.mp3

MP3 - 1.1 Mb

files.mp3

MP3 - 1.1 Mb

makeupgirls.mp3

MP3 - 1.1 Mb

zaterdag-taxi.mp3

MP3 - 1.1 Mb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact