Deze winter beschermen Touring en TBWA alle Belgen
5 november 2013
De kans voor Touring en TBWA om een nieuwe, buitengewone campagne te lanceren. Het idee? De mogelijkheid bieden aan alle Belgen om minstens 1 keer te genieten van de diensten van Touring. Om dit mogelijk te maken biedt Touring dagelijks een gratis pechverhelping aan een fictieve club. Dinsdag is de dag van de Filefanclub. De mensen die ‘s ochtends hun tijd spenderen in de file op weg naar het werk. Woensdagnamiddag is het de beurt aan de Baby On Board Club, de club van jonge ouders die trots hun nieuwe status etaleren op de achterruit van hun auto. Donderdag maken we tijd voor de jonge bestuurders, de "L-Angels Club", vrijdag voor de jonge dames van de Make-Up-Club die voor een rood licht nog snel even de ogen maquilleren en zaterdag biedt Touring zijn diensten aan aan de ouders die taxichauffeur spelen voor hun kinderen, de vrienden van hun kinderen en de vrienden van de vrienden van hun kinderen.
Met deze humoristische campagne wil Touring bewijzen dat ze het gedrag van de Belgen kennen en begrijpen wat echt belangrijk is: mobiliteit.
Een ander kenmerk van deze campagne is het begrip club. Iets wat hen echt onderscheidt van de andere spelers op de markt. Het begrip heeft het gevoel van het behoren tot een gemeenschap, het gevoel dat je niet de enige bent die met mobiliteitsproblemen te kampen heeft. Touring is een merk van leden in plaats van klanten.
Eens lid, altijd lid
Natuurlijk is deze actie niet zomaar een imago- of sensibiliseringscampagne. Het is het eerste deel van een verwervingscampagne die het publiek eraan herinnert dat je Touring reeds kan ontdekken voor €5/maand. Touring nodigt de mensen ook uit om zich in te schrijven op de website en deel te nemen aan een digitale tour van de verschillende clubs. Wat valt er te winnen? Een abonnement op Touring-pechverhelping. Levenslang!
Voor deze campagne werd er gebruik gemaakt van radio, bannering en een microsite, touring4life.be plus CRM-programma.