Deze winter beschermen Touring en TBWA alle Belgen

De winter komt eraan! En de daarbij aansluitende autoproblemen dus ook. De auto wil niet starten, een defecte accu, bevroren diesel... en tal van andere #@M€! problemen.

De kans voor Touring en TBWA om een nieuwe, buitengewone campagne te lanceren. Het idee? De mogelijkheid bieden aan alle Belgen om minstens 1 keer te genieten van de diensten van Touring. Om dit mogelijk te maken biedt Touring dagelijks een gratis pechverhelping aan een fictieve club. Dinsdag is de dag van de Filefanclub. De mensen die ‘s ochtends hun tijd spenderen in de file op weg naar het werk. Woensdagnamiddag is het de beurt aan de Baby On Board Club, de club van jonge ouders die trots hun nieuwe status etaleren op de achterruit van hun auto. Donderdag maken we tijd voor de jonge bestuurders, de "L-Angels Club", vrijdag voor de jonge dames van de Make-Up-Club die voor een rood licht nog snel even de ogen maquilleren en zaterdag biedt Touring zijn diensten aan aan de ouders die taxichauffeur spelen voor hun kinderen, de vrienden van hun kinderen en de vrienden van de vrienden van hun kinderen.

Met deze humoristische campagne wil Touring bewijzen dat ze het gedrag van de Belgen kennen en begrijpen wat echt belangrijk is: mobiliteit.

Een ander kenmerk van deze campagne is het begrip club. Iets wat hen echt onderscheidt van de andere spelers op de markt. Het begrip heeft het gevoel van het behoren tot een gemeenschap, het gevoel dat je niet de enige bent die met mobiliteitsproblemen te kampen heeft. Touring is een merk van leden in plaats van klanten.

Eens lid, altijd lid

Natuurlijk is deze actie niet zomaar een imago- of sensibiliseringscampagne. Het is het eerste deel van een verwervingscampagne die het publiek eraan herinnert dat je Touring reeds kan ontdekken voor €5/maand. Touring nodigt de mensen ook uit om zich in te schrijven op de website en deel te nemen aan een digitale tour van de verschillende clubs. Wat valt er te winnen? Een abonnement op Touring-pechverhelping. Levenslang!

Voor deze campagne werd er gebruik gemaakt van radio, bannering en een microsite, touring4life.be plus CRM-programma.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels