ENGIE en TBWA duwen heel het land UP naar slimmere energie

ENGIE lanceert een nationale beweging om met z’n allen de overstap te maken naar nieuwere, efficiëntere energie. De UP-campagne is meteen de eerste positionerende campagne van het koepelmerk ENGIE in België.

Nadat ENGIE in de zomer van 2017 voor de TBWAGroup koos als nieuwe communicatiepartner, gingen adverteerder en bureau samen hard aan het werk.

En na een grondige voorbereiding wordt nu UP gelanceerd, een ambitieus project om alle privéwoningen, gebouwen en bedrijven in België energie-efficiënter te maken.

In tijden van toenemend energiebewustzijn, nieuwe technologische mogelijkheden en heftige discussies over de energietoekomst van het land, wil ENGIE het voortouw nemen in de energietransitie en mensen, overheden en bedrijven helpen om mee de overstap te maken naar nieuwere energievormen.

Op een interactief platform kan iedereen, ENGIE-klant of niet, via een korte vragenlijst de energetische gezondheid van z’n woning in kaart brengen en mogelijke verbeteringen bekijken: van isolatie tot LED-lampen, van warmtepompen tot zonnepanelen, haast elk gebouw in dit land kan wel een stapje UP zetten als het over energie gaat. Het platform brengt ook de voortschrijdende energietransitie in België in kaart, en voor platformbezoekers zijn er energiegerelateerde prijzen te winnen.

Florence Coppenolle, Hoofd Communicatie ENGIE Benelux: ”Met de UP-beweging krijgt ENGIE er een lokale dynamiek bij. De campagne, die ook intern gevoerd wordt, geeft het eenheidsgevoel tussen de 15.000 ENGIE experts in België een stevige boost. Het land vooruit duwen, dat is immers waar al onze teams elke dag aan werken, als ambassadeurs, UPtimists van deze nationale beweging.”

Bert Denis, Hoofd Strategie TBWA: “Ik ben ervan overtuigd dat deze campagne baanbrekend is in het energielandschap. Niet alleen door de positieve toon, maar ook door de nationale uitdaging waartoe ENGIE zich engageert: partner worden van alle Belgen in de energietransformatie, veel meer dus dan een gewone leverancier van energie.”

Het UP-platform (moveonup.be) gaat live op 23 april en wordt ondersteund door een geïntegreerde lanceringscampagne op TV, radio, outdoor, print en social.

Een veelkleurige ‘flux’ die overal huizen, gebouwen en mensen aansteekt en energetisch transformeert en de memorabele ‘Move on up’-soundtrack van de enige echte Curtis Mayfield zorgen voor een iconische rode draad doorheen de hele campagne.

Voor TV ging TBWA in zee met Lovo en de Franse regisseur Maxime Bruneel, die een begeesterende lanceringsspot van 45” en 2 productspots van 30” realiseerde. De campagne gaat van start op 23 april.

Visual

PDF - 1.9 Mb

Credits

PDF - 142 Kb

Visual

PDF - 3.1 Mb

Nancy Vanlerberghe

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met