ENGIE en TBWA duwen heel het land UP naar slimmere energie
23 april 2018
ENGIE lanceert een nationale beweging om met z’n allen de overstap te maken naar nieuwere, efficiëntere energie. De UP-campagne is meteen de eerste positionerende campagne van het koepelmerk ENGIE in België.
Nadat ENGIE in de zomer van 2017 voor de TBWAGroup koos als nieuwe communicatiepartner, gingen adverteerder en bureau samen hard aan het werk.
En na een grondige voorbereiding wordt nu UP gelanceerd, een ambitieus project om alle privéwoningen, gebouwen en bedrijven in België energie-efficiënter te maken.
In tijden van toenemend energiebewustzijn, nieuwe technologische mogelijkheden en heftige discussies over de energietoekomst van het land, wil ENGIE het voortouw nemen in de energietransitie en mensen, overheden en bedrijven helpen om mee de overstap te maken naar nieuwere energievormen.
Op een interactief platform kan iedereen, ENGIE-klant of niet, via een korte vragenlijst de energetische gezondheid van z’n woning in kaart brengen en mogelijke verbeteringen bekijken: van isolatie tot LED-lampen, van warmtepompen tot zonnepanelen, haast elk gebouw in dit land kan wel een stapje UP zetten als het over energie gaat. Het platform brengt ook de voortschrijdende energietransitie in België in kaart, en voor platformbezoekers zijn er energiegerelateerde prijzen te winnen.
Florence Coppenolle, Hoofd Communicatie ENGIE Benelux: ”Met de UP-beweging krijgt ENGIE er een lokale dynamiek bij. De campagne, die ook intern gevoerd wordt, geeft het eenheidsgevoel tussen de 15.000 ENGIE experts in België een stevige boost. Het land vooruit duwen, dat is immers waar al onze teams elke dag aan werken, als ambassadeurs, UPtimists van deze nationale beweging.”
Bert Denis, Hoofd Strategie TBWA: “Ik ben ervan overtuigd dat deze campagne baanbrekend is in het energielandschap. Niet alleen door de positieve toon, maar ook door de nationale uitdaging waartoe ENGIE zich engageert: partner worden van alle Belgen in de energietransformatie, veel meer dus dan een gewone leverancier van energie.”
Het UP-platform (moveonup.be) gaat live op 23 april en wordt ondersteund door een geïntegreerde lanceringscampagne op TV, radio, outdoor, print en social.
Een veelkleurige ‘flux’ die overal huizen, gebouwen en mensen aansteekt en energetisch transformeert en de memorabele ‘Move on up’-soundtrack van de enige echte Curtis Mayfield zorgen voor een iconische rode draad doorheen de hele campagne.
Voor TV ging TBWA in zee met Lovo en de Franse regisseur Maxime Bruneel, die een begeesterende lanceringsspot van 45” en 2 productspots van 30” realiseerde. De campagne gaat van start op 23 april.