ENGIE en TBWA duwen heel het land UP naar slimmere energie

ENGIE lanceert een nationale beweging om met z’n allen de overstap te maken naar nieuwere, efficiëntere energie. De UP-campagne is meteen de eerste positionerende campagne van het koepelmerk ENGIE in België.

Nadat ENGIE in de zomer van 2017 voor de TBWAGroup koos als nieuwe communicatiepartner, gingen adverteerder en bureau samen hard aan het werk.

En na een grondige voorbereiding wordt nu UP gelanceerd, een ambitieus project om alle privéwoningen, gebouwen en bedrijven in België energie-efficiënter te maken.

In tijden van toenemend energiebewustzijn, nieuwe technologische mogelijkheden en heftige discussies over de energietoekomst van het land, wil ENGIE het voortouw nemen in de energietransitie en mensen, overheden en bedrijven helpen om mee de overstap te maken naar nieuwere energievormen.

Op een interactief platform kan iedereen, ENGIE-klant of niet, via een korte vragenlijst de energetische gezondheid van z’n woning in kaart brengen en mogelijke verbeteringen bekijken: van isolatie tot LED-lampen, van warmtepompen tot zonnepanelen, haast elk gebouw in dit land kan wel een stapje UP zetten als het over energie gaat. Het platform brengt ook de voortschrijdende energietransitie in België in kaart, en voor platformbezoekers zijn er energiegerelateerde prijzen te winnen.

Florence Coppenolle, Hoofd Communicatie ENGIE Benelux: ”Met de UP-beweging krijgt ENGIE er een lokale dynamiek bij. De campagne, die ook intern gevoerd wordt, geeft het eenheidsgevoel tussen de 15.000 ENGIE experts in België een stevige boost. Het land vooruit duwen, dat is immers waar al onze teams elke dag aan werken, als ambassadeurs, UPtimists van deze nationale beweging.”

Bert Denis, Hoofd Strategie TBWA: “Ik ben ervan overtuigd dat deze campagne baanbrekend is in het energielandschap. Niet alleen door de positieve toon, maar ook door de nationale uitdaging waartoe ENGIE zich engageert: partner worden van alle Belgen in de energietransformatie, veel meer dus dan een gewone leverancier van energie.”

Het UP-platform (moveonup.be) gaat live op 23 april en wordt ondersteund door een geïntegreerde lanceringscampagne op TV, radio, outdoor, print en social.

Een veelkleurige ‘flux’ die overal huizen, gebouwen en mensen aansteekt en energetisch transformeert en de memorabele ‘Move on up’-soundtrack van de enige echte Curtis Mayfield zorgen voor een iconische rode draad doorheen de hele campagne.

Voor TV ging TBWA in zee met Lovo en de Franse regisseur Maxime Bruneel, die een begeesterende lanceringsspot van 45” en 2 productspots van 30” realiseerde. De campagne gaat van start op 23 april.

Contacteer ons
Nancy Vanlerberghe TBWA
Nancy Vanlerberghe TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium