“Hey Kate, lanceer je onze nieuwe campagne voor KBC?”

TBWA en KBC introduceren Kate, de digitale KBC-assistent, in België

KBC zorgt voor een heuse primeur. Met Kate, de nieuwe digitale KBC-assistent, zorgt de bank-verzekeraar voor een innovatieve stap in haar digitale transformatie. Kate leidt namelijk niet alleen de bankzaken en verzekeringen van KBC-klanten in goeie banen, maar vindt ook persoonlijke documenten terug, koopt een trein- of busticket én doet besparingsvoorstellen. TBWA en Mindshare stonden in voor de lancering van Kate in ons land.

Met de lancering van Kate schakelt KBC alweer een versnelling hoger in haar klantenbeleving. Met de nieuwe digitale KBC-assistent laat KBC haar klanten namelijk tijd en geld besparen. Zo helpt Kate bijvoorbeeld om een betaling te doen, vertelt of het loon is gestort, en kan Kate het verzekeringsbewijs van de wagen tonen. Kate werkt zowel via chat als via spraak.

Kate biedt ook 'proactieve diensten' aan. Op die manier krijgen KBC-klanten persoonlijke voorstellen, bijvoorbeeld om te besparen op hun energiefactuur. Was er een storm in de buurt? Dan zal Kate vragen of er schade was en helpen om een schadeaangifte in te dienen.

Voor de introductie van Kate in België creëerde TBWA een campagne met een hoog lanceringsgevoel; de focus van de creatie ligt op de functionaliteiten. Het innovatieve karakter van Kate werd op een speelse manier meegenomen in alle media. De reclamespot werd geregisseerd door Jeroen Mol, in een productie van Czar, en is volledig in België gedraaid.

Kate zal de komende dagen overal opduiken. In de mediastrategie, uitgewerkt door Mindshare, wisselen generieke en contextuele inlassingen elkaar af. In tv, radio en print kan België al een eerste keer kennismaken met Kate. In de slimme digitale OOH én digitaal spelen we in op de verschillende gebruiksmomenten.

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Credits

DOCX - 17 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact