“Hey Kate, lanceer je onze nieuwe campagne voor KBC?”

TBWA en KBC introduceren Kate, de digitale KBC-assistent, in België

KBC zorgt voor een heuse primeur. Met Kate, de nieuwe digitale KBC-assistent, zorgt de bank-verzekeraar voor een innovatieve stap in haar digitale transformatie. Kate leidt namelijk niet alleen de bankzaken en verzekeringen van KBC-klanten in goeie banen, maar vindt ook persoonlijke documenten terug, koopt een trein- of busticket én doet besparingsvoorstellen. TBWA en Mindshare stonden in voor de lancering van Kate in ons land.

Met de lancering van Kate schakelt KBC alweer een versnelling hoger in haar klantenbeleving. Met de nieuwe digitale KBC-assistent laat KBC haar klanten namelijk tijd en geld besparen. Zo helpt Kate bijvoorbeeld om een betaling te doen, vertelt of het loon is gestort, en kan Kate het verzekeringsbewijs van de wagen tonen. Kate werkt zowel via chat als via spraak.

Kate biedt ook 'proactieve diensten' aan. Op die manier krijgen KBC-klanten persoonlijke voorstellen, bijvoorbeeld om te besparen op hun energiefactuur. Was er een storm in de buurt? Dan zal Kate vragen of er schade was en helpen om een schadeaangifte in te dienen.

Voor de introductie van Kate in België creëerde TBWA een campagne met een hoog lanceringsgevoel; de focus van de creatie ligt op de functionaliteiten. Het innovatieve karakter van Kate werd op een speelse manier meegenomen in alle media. De reclamespot werd geregisseerd door Jeroen Mol, in een productie van Czar, en is volledig in België gedraaid.

Kate zal de komende dagen overal opduiken. In de mediastrategie, uitgewerkt door Mindshare, wisselen generieke en contextuele inlassingen elkaar af. In tv, radio en print kan België al een eerste keer kennismaken met Kate. In de slimme digitale OOH én digitaal spelen we in op de verschillende gebruiksmomenten.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium