ING Private Banking op smaak gebracht door TBWA.
TBWA\Brussel serveert een nieuwe, verfijnde communicatiecampagne voor ING Private Banking. In het creatieve concept staat de analogie centraal tussen een culinaire beleving op sterrenniveau en een zorgvuldig opgebouwd menu voor je vermogen.
26 november 2025
Beleggen is zoals dineren in een sterrenrestaurant
In de campagne wordt de ING Private Banker vergeleken met een topchef die de beste, wereldwijd geselecteerde ingrediënten samenbrengt, maar dan in de vorm van een gerenommeerd beleggingsmenu, financiële expertise en een persoonlijke service. Zoals een chef voor elk gerecht de perfecte smaakbalans zoekt, zo brengt de Private Banker de portefeuille van de klant op smaak met de juiste mix van beleggingen.
En zoals geen enkel sterrenrestaurant compleet is zonder een sommelier en een keukenteam, wordt de Private Banker bijgestaan door gespecialiseerde experten die zorgen voor de ideale pairing van diensten. Van begeleiding bij family business of successieplanning, tot gepersonaliseerde service voor het meer exclusieve Wealth Management. Die laatste ervaring wordt in de campagne verbeeld door een chef die letterlijk bij de klant thuis komt koken. Een metafoor voor hoe persoonlijk en nabij ING Private Banking werkt.
Een campagne die smaakt
Voor de visuele stijl werd beroep gedaan op Jef Boes, die erin slaagt om culinaire verfijning te verbinden met de wereld van high-end finance. Zijn beelden ademen luxe en vertrouwen. Precies de sfeer die ING Private Banking wil oproepen bij een doelgroep die weet wat kwaliteit is, én die erop rekent.
Met deze campagne uitgerold in print, social en digital zet TBWA\Brussel ING Private Banking opnieuw scherp op de kaart. De campagne toont dat private banking uiteindelijk niet enkel om beleggen gaat maar om de ervaring, het vertrouwen én om persoonlijke smaak.
ING_Priba_credits.pdf
PDF - 48 Kb



