KBC en TBWA laten jongeren zelf beslissen wie een Pukkelpopticket verdient. ​

Voor het derde jaar op rij bedacht TBWA een actie voor KBC waarmee jongeren festivaltickets konden verdienen. Ditmaal kregen 300 jongeren een exclusieve uitnodiging voor het Dilemma Diner. Een sociaal experiment waarin ze voor de keuze werden gesteld om zelf voor een Pukkelpopticket te vechten of om het aan iemand te geven die het meer verdient.

Bij aankomst werden alle jongeren aan een tafel geplaatst met 5 personen die ze niet kenden. Kobe Ilsen, de gastheer van dienst, legde tussen het voor- en het hoofdgerecht uit wat hen te doen stond: elke tafel van 6 personen kreeg 3 dagtickets voor Pukkelpop. Het was aan de jongeren zelf om te beslissen wie een ticket verdiende en wie niet. Hiervoor kregen ze een uur de tijd. Loterijspelletjes werden geweerd, want de jongeren moesten achteraf kunnen staven waarom iemand een ticket verdiende. De tafels die niet tot een compromis kwamen, kregen ook geen tickets.

Psychologe Klaar Hammenecker was ook aanwezig om het sociaal experiment in goede banen te leiden. Zij observeerde de reactie, houding en tactiek van de jongeren en bood hulp aan waar nodig.

Meteen na het hoofdgerecht maakte Kobe Ilsen het nog extra pittig. De tickets bleken duotickets te zijn. De jongeren konden dus beslissen om hun net verworven ticket alsnog te delen met hun tafelgenoten. Of zouden ze die toch maar liever delen met hun vrienden thuis?

De film van het Dilemma Diner is te bekijken op Youtube en wordt ondersteund via videobanners, Social media en de communicatietools van KBC.

KBC-en-TBWA-laten-jongeren-zelf-beslissen-wie-een-Pukkelpopticket-verdient.docx

DOCX - 209 Kb

Geert Potargent

TBWA

Valerie Vleminckx

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact