KBC en TBWA laten jongeren zelf beslissen wie een Pukkelpopticket verdient.

Voor het derde jaar op rij bedacht TBWA een actie voor KBC waarmee jongeren festivaltickets konden verdienen. Ditmaal kregen 300 jongeren een exclusieve uitnodiging voor het Dilemma Diner. Een sociaal experiment waarin ze voor de keuze werden gesteld om zelf voor een Pukkelpopticket te vechten of om het aan iemand te geven die het meer verdient.

Bij aankomst werden alle jongeren aan een tafel geplaatst met 5 personen die ze niet kenden. Kobe Ilsen, de gastheer van dienst, legde tussen het voor- en het hoofdgerecht uit wat hen te doen stond: elke tafel van 6 personen kreeg 3 dagtickets voor Pukkelpop. Het was aan de jongeren zelf om te beslissen wie een ticket verdiende en wie niet. Hiervoor kregen ze een uur de tijd. Loterijspelletjes werden geweerd, want de jongeren moesten achteraf kunnen staven waarom iemand een ticket verdiende. De tafels die niet tot een compromis kwamen, kregen ook geen tickets.

Psychologe Klaar Hammenecker was ook aanwezig om het sociaal experiment in goede banen te leiden. Zij observeerde de reactie, houding en tactiek van de jongeren en bood hulp aan waar nodig.

Meteen na het hoofdgerecht maakte Kobe Ilsen het nog extra pittig. De tickets bleken duotickets te zijn. De jongeren konden dus beslissen om hun net verworven ticket alsnog te delen met hun tafelgenoten. Of zouden ze die toch maar liever delen met hun vrienden thuis?

De film van het Dilemma Diner is te bekijken op Youtube en wordt ondersteund via videobanners, Social media en de communicatietools van KBC.

Contacteer ons
Geert Potargent TBWA
Valerie Vleminckx TBWA
Geert Potargent TBWA
Valerie Vleminckx TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels