McDonald's en TBWA lanceren de meest gepersonaliseerde zwerfvuilcampagne : "Garbage, we take it personally"

McDonald’s België lanceerde in samenwerking met TBWA een gloednieuw platform om de problematiek van zwerfafval een gezicht te geven: 'Garbage, we take it personally'. Een initiatief gesteund door Ministers Marie Christine Marghem, Céline Fremault, Joke Schauvliege, Carlo Di Antonio en Staatssecretaris Fadila Laanan.

Sensibiliseren door te personaliseren

20% minder zwerfvuil. De ambities die McDonald’s op 21 maart 2018 bekendmaakte naar aanleiding van z’n 40ste verjaardag logen er niet om. Daarom lanceerde het net deze campagne.

“Zo kan iedereen zich voor de problematiek van zwerfafval persoonlijk engageren door het overbekende, maar anonieme vuilbakicoon te pimpen met hun eigen gezicht, waarna ze deze boodschap kunnen delen op social media. Enkele klanten lieten zich ook al verrassen: bij hun bestelling aan de McDrive kregen ze nietsvermoedend een gepersonaliseerde bestelzak. De portretten werden exclusief getekend door topillustrator Musketon. We hebben ook posters voorzien in de restaurants om onze klanten te sensibiliseren”, zegt Stephan De Brouwer, Managing Director van McDonald’s België.

Naar aanleiding van de lancering pronkten ook Ministers Marie Christine Marghem, Céline Fremault en Staatssecretaris Fadila Laanan met hun gepersonaliseerde bestelzak als steun aan de zwerfvuilcampagne.

Marie Christine Marghem, Federaal Minister van Energie, Leefmilieu en Duurzame Ontwikkeling: “Ik juich de initiatieven toe die McDonald’s heeft genomen om zijn ecologische voetafdruk drastisch te verminderen, en dat zowel bij de productie, bewaring als distributie van zijn producten. Maar ook op het vlak van ontwerp en recyclage van zijn verpakkingen. Die globale strategie van toelevering tot verwerking zou andere grote internationale groepen moeten inspireren.”

“De strijd tegen zwerfvuil kunnen we alleen winnen als iedereen er zijn schouders onder zet. Daarom ben ik blij dat ook McDonald’s mee zijn verantwoordelijkheid opneemt in dit probleem”, zegt Joke Schauvliege, Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw.

McDonald’s en duurzaamheid

McDonald’s België heeft duurzaamheid altijd hoog in het vaandel gedragen en lanceerde de voorbije 40 jaar een hele reeks initiatieven op dat vlak. “McDonald’s heeft in België van meet af aan een beleid gevoerd dat gericht is op duurzame ontwikkeling. Dat gaat gepaard met tal van initiatieven, zoals de recyclage van onze verpakkingen en die van frituurolie tot biodiesel, het gebruik van 100% groene energie in al onze restaurants en de ontwikkeling van ons eigen afvalbeheersysteem: de Green Truck. We blijven elke dag innoveren en verbeteren voortdurend onze bevoorradings-, verpakkings- en transportprocessen om onze ecologische voetafdruk te verminderen”, besluit Stephan De Brouwer.

 

Meer informatie vindt u op:

NL: www.wetakeitpersonally.be

FR: www.onenfaitnotreaffaire.be

www.mcdonalds.be

02MCD17274_Toilet_Poster_297x210_NL_IC.pdf

PDF - 47 Mb

Persbericht

DOCX - 78 Kb

Posters McDonald's Sustainability Campaign

PDF - 47 Mb

Crédits

DOCX - 75 Kb

Virginie Hayet

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met