Partena Professional donne la parole à ses collaborateurs pour faire sa publicité

Comment communiquer clairement au monde extérieur que vous avez évolué d’un secrétariat social pour devenir une entreprise de services dynamique pour les entrepreneurs ? Partena Professional a choisi de laisser ses collaborateurs en témoigner eux-mêmes. Le résultat ? Une campagne radio rythmée par des voix authentiques et rafraîchissantes. Bien plus crédibles que celles des spots radios souvent lisses et stéréotypés.

Greet Santy et Collin Van Loon, le team marketing de Partena Professional, ne sont pas vraiment fans de gimmicks publicitaires et de slogans creux.

Cela devait être une campagne qui exprime pleinement l’esprit entreprenant des collaborateurs de Partena Professional. Autant dès lors leur donner la parole. Leurs expériences vécues sur le terrain les plus représentatives ou les plus originales ont été sélectionnées. Ils ont pu les raconter devant un micro et bénéficier du coaching professionnel de l’agence de publicité TBWA.

Le résultat est une série de spots radios qui se démarquent par leur authenticité et leur enthousiasme. Un petit vent de fraîcheur parmi les nombreux messages soi-disant humoristiques un peu trop présents dans le tunnel publicitaire.

Contactez-nous
Luc Perdieus TBWA
Luc Perdieus TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium