Salon De L'auto: TBWA affiche votre tête NOT NORMAL sur le sac MINI et sur facebook

Belle première au salon de l’auto. En plus de recevoir un sac en bandoulière personnalisé avec une photo prise sur le stand MINI, les visiteurs verront leur photo affichée en temps réel sur la cover page Facebook de MINI Belux.

La nouvelle campagne internationale « Not Normal » est pour MINI l’occasion parfaite d’offrir une expérience innovante combinant offline et online. Dans ce cadre, les visiteurs du stand MINI peuvent se prendre en photo dans un curieux photomaton, puis recevoir un sac personnalisé avec le cliché.

Au même moment la photo est affichée  sur la cover de la page Facebook de MINI Belux. Ce sont donc les visiteurs du stand MINI qui s’occupent des mises à jour sur Facebook du 11 au 20 janvier. L’affichage de la date et de l’heure de la prise de vue renforce l’effet de direct. Les photos sont également automatiquement uploadés sur la page personnelle des modèles.

Cette action est rendue possible grâce à la technologie Livecover et la collaboration entre les équipes de TBWA et d’Eventattitude. A voir sur Facebook.com/MINI.belux

L'année passée MINI et TBWA avaient déjà frappé un grand coup avec "Fan the Flame", campagne durant laquelle les fans Facebook de MINI ont tenté de décrocher une MINI Countryman en brûlant une corde la retenant sur un plateau surélevé.

CP-MINI-BELUX-autoSalon.docx

DOCX - 170 Kb

Valerie Vleminckx

TBWA GROUP

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact