TBWA Antwerp leest Het Laatste Nieuws

Eerder dit jaar vertrouwde de grootste krant van Vlaanderen haar communicatiebudget toe aan de kleinere telg van de TBWA-groep. 

Het Antwerpse bureau staat in voor de nieuwe strategische koers die de krant zal varen ergens begin 2017. Inmiddels zijn er al een paar aparte campagnes voor acties en nevenproducten gelanceerd.

Voor het dossier Geld maakt gelukkig, dat onlangs bij de krant zat, werd de helft van het productiebudget weggegeven aan de lezers en Facebook-fans van Het Laatste Nieuws. De som van 25 000 euro werd op vrijdag 2 december om 12uur verdeeld in schijven van 10euro.

De enige voorwaarde was dat elke geïnde 10euro moest gespendeerd worden aan iets wat jou het meest gelukkig maakt. De opties waren: aan jezelf, storten op de rekening van je kinderen of op de rekening van Rode Neuzendag.

Op 1min52sec waren alle 10euro-briefjes de deur uit. De grote meerderheid verkoos het geld te besteden aan zichzelf.

Sinds zaterdag verscheen ook een eerste multimediale campagne voor Topics, een digitaal platform van De Persgroep dat toelaat zélf het nieuws te kiezen dat jou het meest interesseert. Deze nieuwe dienst verzamelt artikels uit 13 Vlaamse en Nederlandse kwaliteitskranten, oftewel bij meer dan 2000 journalisten. Abonnees van De Morgen en Het Laatste Nieuws kunnen er gratis gebruik van maken. Niet-abonnees mogen er vanaf nu een maand gratis van proeven.

TBWA\Antwerp ontwikkelde hiervoor een film, een reeks radiospots en prints die het principe van de nieuwe service uitleggen. 

Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels