TBWA Antwerp leest Het Laatste Nieuws
16 december 2016
Eerder dit jaar vertrouwde de grootste krant van Vlaanderen haar communicatiebudget toe aan de kleinere telg van de TBWA-groep.
Het Antwerpse bureau staat in voor de nieuwe strategische koers die de krant zal varen ergens begin 2017. Inmiddels zijn er al een paar aparte campagnes voor acties en nevenproducten gelanceerd.
Voor het dossier Geld maakt gelukkig, dat onlangs bij de krant zat, werd de helft van het productiebudget weggegeven aan de lezers en Facebook-fans van Het Laatste Nieuws. De som van 25 000 euro werd op vrijdag 2 december om 12uur verdeeld in schijven van 10euro.
De enige voorwaarde was dat elke geïnde 10euro moest gespendeerd worden aan iets wat jou het meest gelukkig maakt. De opties waren: aan jezelf, storten op de rekening van je kinderen of op de rekening van Rode Neuzendag.
Op 1min52sec waren alle 10euro-briefjes de deur uit. De grote meerderheid verkoos het geld te besteden aan zichzelf.
Sinds zaterdag verscheen ook een eerste multimediale campagne voor Topics, een digitaal platform van De Persgroep dat toelaat zélf het nieuws te kiezen dat jou het meest interesseert. Deze nieuwe dienst verzamelt artikels uit 13 Vlaamse en Nederlandse kwaliteitskranten, oftewel bij meer dan 2000 journalisten. Abonnees van De Morgen en Het Laatste Nieuws kunnen er gratis gebruik van maken. Niet-abonnees mogen er vanaf nu een maand gratis van proeven.
TBWA\Antwerp ontwikkelde hiervoor een film, een reeks radiospots en prints die het principe van de nieuwe service uitleggen.