TBWA Antwerp leest Het Laatste Nieuws

Eerder dit jaar vertrouwde de grootste krant van Vlaanderen haar communicatiebudget toe aan de kleinere telg van de TBWA-groep. 

Het Antwerpse bureau staat in voor de nieuwe strategische koers die de krant zal varen ergens begin 2017. Inmiddels zijn er al een paar aparte campagnes voor acties en nevenproducten gelanceerd.

Voor het dossier Geld maakt gelukkig, dat onlangs bij de krant zat, werd de helft van het productiebudget weggegeven aan de lezers en Facebook-fans van Het Laatste Nieuws. De som van 25 000 euro werd op vrijdag 2 december om 12uur verdeeld in schijven van 10euro.

De enige voorwaarde was dat elke geïnde 10euro moest gespendeerd worden aan iets wat jou het meest gelukkig maakt. De opties waren: aan jezelf, storten op de rekening van je kinderen of op de rekening van Rode Neuzendag.

Op 1min52sec waren alle 10euro-briefjes de deur uit. De grote meerderheid verkoos het geld te besteden aan zichzelf.

Sinds zaterdag verscheen ook een eerste multimediale campagne voor Topics, een digitaal platform van De Persgroep dat toelaat zélf het nieuws te kiezen dat jou het meest interesseert. Deze nieuwe dienst verzamelt artikels uit 13 Vlaamse en Nederlandse kwaliteitskranten, oftewel bij meer dan 2000 journalisten. Abonnees van De Morgen en Het Laatste Nieuws kunnen er gratis gebruik van maken. Niet-abonnees mogen er vanaf nu een maand gratis van proeven.

TBWA\Antwerp ontwikkelde hiervoor een film, een reeks radiospots en prints die het principe van de nieuwe service uitleggen. 

Persbericht

DOCX - 118 Kb

Radio spot dossier geld 20s

MP3 - 784 Kb

Radio spot Topics 20s 1

MP3 - 784 Kb

Radio spot Topics 20s 2

MP3 - 784 Kb

Radio spot Topics 20s 3

MP3 - 784 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact