TBWA Antwerp lit Het Laatste Nieuws

Plus tôt cette année, le plus grand quotidien néerlandophone a confié son budget communication à une plus petite entité du groupe TBWA. 

Le bureau anversois participera à la nouvelle course stratégique que le quotidien lancera début 2017. Entre-temps, plusieurs campagnes pour des actions et produits ont été lancées.

Pour l’action « Geld maakt gelukkig », récemment organisée par le journal, la moitié du budget de production a été offert aux lecteurs et fans Facebook de Het Laatste Nieuws. Le vendredi 2 décembre à midi, la somme de 25 000 euros a été partagée en billets de 10 euros.

La seule condition ? Chaque billet de 10 euros devait être dépensé pour quelque chose qui leur tenait le plus à cœur. Trois options: se faire plaisir, déposer l’argent sur le compte de leurs enfants ou sur le compte de « Rode Neuzendag ». Après 1min52sec, tous les billets de 10 euros étaient écoulés. La grande majorité a choisi de se faire plaisir avec cet argent.

Depuis samedi, une première campagne multimédia est parue pour Topics, une plateforme digitale de De Persgroep qui permet de choisir les infos qui vous intéressent vraiment. Ce nouveau service rassemble des articles de 13 quotidiens flamands et néerlandais de qualité, c’est à dire auprès de plus de 2000 journalistes. Les abonnés du « De Morgen » et « Het Laatste Nieuws » peuvent recourir gratuitement à ce service. Les non abonnés peuvent le tester gratuitement durant un mois.

A cette occasion, TBWA\Antwerp a développé un film, une série de spots radio et de prints qui expliquent le principe de ce service révolutionnaire.

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium