TBWA en Delhaize maken september weer betaalbaar.

1 september 2023 - “Het is goei marchandise, maar je betaalt er ook wel voor…”. Da’s wat veel mensen al eens durven te zeggen over Delhaize. En da’s jammer. Want iedereen zou elke dag moeten kunnen genieten van gezond en lekker eten. Nu de dure septembermaand eraan komt, kondigt Delhaize met een nieuwe campagne van TBWA nieuwe stappen aan, die van Delhaize nog meer de supermarkt voor iedereen moeten maken.

Schoolbenodigdheden, sportuitrusting, herfstkleding en ja, inflatie: september is voor gezinnen een dure maand. Daarom komt Delhaize nu met een aantrekkelijke prijsoplossing. Want vanaf nu vind je in elke Delhaize-winkel niet 500 maar 1000 Kleine Leeuwtjes! Dat zijn maar liefst 1000 producten voor elke dag die altijd klein geprijsd zijn, zoals water, eieren, melk, brood, bloem, koekjes, groenten, fruit… ​

De 1000 Kleine Leeuwtjes worden aangekondigd met een printcampagne waarbij de stappende rode Delhaize-leeuw bepaalde letters van woorden bedekt. ‘Onbetaalbaar’ wordt zo ‘betaalbaar’. En ‘de superdure maand september’ die wordt simpelweg ‘super’. Op die manier willen TBWA en Delhaize de prijsperceptie over Delhaize veranderen, net zoals de dynamische leeuw woorden verandert.

De opgefriste look en het gebalde taalgebruik van deze campagne zal trouwens worden doorgetrokken in volgende campagnes. En ook de TV-spots werden aangepakt. Die tonen niet langer een parade aan producten maar spelen in op dagdagelijkse, herkenbare situaties en tonen hoe Delhaize jou het leven makkelijker en goedkoper kan maken.

De campagne loopt in de krant, in OOH, op verschillende TV-kanalen en in digital.

 


Credits

DOCX - 40 Kb

Persbericht

DOCX - 13 Kb

Nathalie Thollebeek


 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact