TBWA en Delhaize maken september weer betaalbaar.

TBWA en Delhaize maken september weer betaalbaar.

1 september 2023 - “Het is goei marchandise, maar je betaalt er ook wel voor…”. Da’s wat veel mensen al eens durven te zeggen over Delhaize. En da’s jammer. Want iedereen zou elke dag moeten kunnen genieten van gezond en lekker eten. Nu de dure septembermaand eraan komt, kondigt Delhaize met een nieuwe campagne van TBWA nieuwe stappen aan, die van Delhaize nog meer de supermarkt voor iedereen moeten maken.

Schoolbenodigdheden, sportuitrusting, herfstkleding en ja, inflatie: september is voor gezinnen een dure maand. Daarom komt Delhaize nu met een aantrekkelijke prijsoplossing. Want vanaf nu vind je in elke Delhaize-winkel niet 500 maar 1000 Kleine Leeuwtjes! Dat zijn maar liefst 1000 producten voor elke dag die altijd klein geprijsd zijn, zoals water, eieren, melk, brood, bloem, koekjes, groenten, fruit… ​

De 1000 Kleine Leeuwtjes worden aangekondigd met een printcampagne waarbij de stappende rode Delhaize-leeuw bepaalde letters van woorden bedekt. ‘Onbetaalbaar’ wordt zo ‘betaalbaar’. En ‘de superdure maand september’ die wordt simpelweg ‘super’. Op die manier willen TBWA en Delhaize de prijsperceptie over Delhaize veranderen, net zoals de dynamische leeuw woorden verandert.

De opgefriste look en het gebalde taalgebruik van deze campagne zal trouwens worden doorgetrokken in volgende campagnes. En ook de TV-spots werden aangepakt. Die tonen niet langer een parade aan producten maar spelen in op dagdagelijkse, herkenbare situaties en tonen hoe Delhaize jou het leven makkelijker en goedkoper kan maken.

De campagne loopt in de krant, in OOH, op verschillende TV-kanalen en in digital.

 

Story image
Story image

Credits Credits.docx - 40 KB Persbericht Persbericht.docx - 13 KB
Nathalie Thollebeek

 

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium