TBWA en ENGIE zeggen OK GO! aan de energietransitie

De klimaatopwarming en de stijgende energieprijzen zijn vandaag twee grote uitdagingen. Hét antwoord hierop? De energietransitie! Die is hoognodig om de overgang naar een CO2-neutrale economie te versnellen. Daarom lanceert ENGIE samen met TBWA ‘OKGO!’: een campagne die je helpt om in alle eenvoud actie te ondernemen.

Er zijn vandaag al verschillende oplossingen mogelijk. Zelfs kleine ingrepen zorgen voor een grote impact. Het komt erop aan nieuwe gewoonten aan te leren, voor groene en lokale energie te kiezen, leefgewoonten, transportkeuzes… te veranderen. Kortom, alles wat energie vergt, grondig te herdenken. ​

De toon die ENGIE en TBWA aanslaan is uitgesproken positief omdat er nu al veel mogelijk is. "Door de kleine ingrepen – zoals de temperatuur van de verwarming verlagen en apparaten uitzetten - te combineren met de grote, zoals het installeren van zonnepanelen, kunnen we direct reageren op ons verbruik en bijdragen aan koolstofneutraliteit", zegt Gaetano Palermo, Brand & Campaign Manager bij ENGIE.

​De sterkhouder van deze nieuwe campagne is een eenvoudig, pakkend lied. Daarin wordt uitgelegd dat het maken van je eigen energietransitie minder ingewikkeld is dan het lijkt én dat we dit samen moeten aanpakken. OK GO! toont dit op een optimistische manier. Een website biedt advies aangepast voor iedereen, of je nu een huurder of eigenaar bent van een huis of appartement.

De tv-spot – in een regie van Floris Kingma van CZAR – bruist van optimisme. Het lied uit de tv-spot hoor je ook in de radiospots. De campagne leeft verder online en op posters, met foto’s van Lisa Carletta. ​

 

Klaar om deze nieuwe campagne te ontdekken? OK GO!

Story image
Story image
Story image
Story image

 

Persbericht TBWA_ENGIE_OK GO CAMPAIGN_Press release_NL - FINAL .docx - 119 KB Credits TBWA_ENGIE_OK GO_Credits.docx - 78 KB

 

 

Anneleen Coppens

 

Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium