TBWA en KBC bewegen met je mee met een nieuwe merkbelofte en stijl.

KBC zorgt ervoor dat mensen het beste uit zichzelf en hun dromen kunnen halen en zo vooruitgaan. En dat op maat en ritme van het leven. Kortom: KBC beweegt met je mee. Wat ook meteen de nieuwe baseline wordt van de bank-verzekeraar.

Deze visie wordt ingevuld op verschillende niveaus.

KBC beweegt letterlijk met je mee via de beste bankapp ter wereld op je smartphone en doet dit met proactieve oplossingen voor elke dag, op jouw ritme en waar je ook bent.

Ook beweegt KBC mee op de sleutelmomenten in je leven, door klaar te staan met een schouderklopje en een duwtje in de rug, om van je dromen plannen te maken en je te helpen die te realiseren en beschermen

Tenslotte beweegt KBC ook mee met de samenleving, door mee te bouwen aan innovatieve oplossingen voor vandaag en morgen en er zo voor te zorgen dat we samen vooruitgaan.

Visueel brengt KBC deze visie ook naar buiten. Het merk verfrist haar iconische blauwe kleur en benadrukt haar dynamische karakter door de verschillende touchpoints een prominente rol te geven in alle vormen van communicatie. Waar mogelijk worden ze in beweging uitgespeeld, om te beklemtonen dat de bank-verzekeraar op elk moment en via elk kanaal met jou mee beweegt.

De nieuwe stijl en baseline worden neergezet in twee films geregisseerd door Jeroen Mol. Eén gericht naar ondernemers, één naar particulieren. De soundtrack voor beide films is het nummer ‘Yes I Can’ van Sammy Davis Jr. en zet perfect de toon van de stimulerende en enthousiasmerende bank-verzekeraar die KBC wil zijn. Het nummer komt ook terug in twee radio manifesto’s, en in de kortere videoafgeleiden voor social media.

 

Persbericht KBC_beweegt met je mee_Persbericht_NL_Final.docx - 17 KB Credits tbwaKBC_Beweegt met je mee-gocredits.docx - 79 KB

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium