TBWA en KBC bewegen met je mee met een nieuwe merkbelofte en stijl.

KBC zorgt ervoor dat mensen het beste uit zichzelf en hun dromen kunnen halen en zo vooruitgaan. En dat op maat en ritme van het leven. Kortom: KBC beweegt met je mee. Wat ook meteen de nieuwe baseline wordt van de bank-verzekeraar.

Deze visie wordt ingevuld op verschillende niveaus.

KBC beweegt letterlijk met je mee via de beste bankapp ter wereld op je smartphone en doet dit met proactieve oplossingen voor elke dag, op jouw ritme en waar je ook bent.

Ook beweegt KBC mee op de sleutelmomenten in je leven, door klaar te staan met een schouderklopje en een duwtje in de rug, om van je dromen plannen te maken en je te helpen die te realiseren en beschermen

Tenslotte beweegt KBC ook mee met de samenleving, door mee te bouwen aan innovatieve oplossingen voor vandaag en morgen en er zo voor te zorgen dat we samen vooruitgaan.

Visueel brengt KBC deze visie ook naar buiten. Het merk verfrist haar iconische blauwe kleur en benadrukt haar dynamische karakter door de verschillende touchpoints een prominente rol te geven in alle vormen van communicatie. Waar mogelijk worden ze in beweging uitgespeeld, om te beklemtonen dat de bank-verzekeraar op elk moment en via elk kanaal met jou mee beweegt.

De nieuwe stijl en baseline worden neergezet in twee films geregisseerd door Jeroen Mol. Eén gericht naar ondernemers, één naar particulieren. De soundtrack voor beide films is het nummer ‘Yes I Can’ van Sammy Davis Jr. en zet perfect de toon van de stimulerende en enthousiasmerende bank-verzekeraar die KBC wil zijn. Het nummer komt ook terug in twee radio manifesto’s, en in de kortere videoafgeleiden voor social media.

 

Persbericht KBC_beweegt met je mee_Persbericht_NL_Final.docx - 17 KB Credits tbwaKBC_Beweegt met je mee-gocredits.docx - 79 KB
Anneleen Coppens

 

 

Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium