TBWA en KBC kweken een nieuw ras van beginnende beleggers

De inflatie kost de Belgische spaarders maar liefst €7,5 miljard. Hoog tijd om spaarders aan het beleggen te krijgen, vindt KBC. Daarom lanceren ze i.s.m. TBWA een campagne die in één oogopslag duidelijk maakt dat de aard van het spaarbeestje moet veranderen.

Half spaarvarken, half beleggersstier. De nieuwe beleggerscampagne van KBC is letterlijk een ras apart. En dat is nodig. Want beleggen is nog te vaak onbekend én onbemind. Zo denken veel spaarders dat ze veel startkapitaal nodig hebben om te beginnen met beleggen. Niets is minder waar: beleggen kan al vanaf €25/maand, en is in feite een slimme aanvulling op je spaarplan. Wie meer uit zijn geld wil halen, moet dus én beleggen én sparen. En dat maakt KBC nu in één verrassend beeld wondermooi duidelijk.

KBC wil spaarders bovendien écht vooruithelpen. Daarom bedachten ze een handige tool die berekent hoeveel van je spaargeld je het best belegt om meer rendement uit je geld te halen. Want dat is voor iedereen anders. Benieuwd hoeveel percent beleggersstier er in jou zou moeten schuilen? Doe de check op www.kbc.be/doemeermetjespaargeld. Tenslotte nog een nieuwigheid: bij KBC kan je nu ook digitaal een beleggingsplan opstarten via de KBC Mobile app. Zo is geen tijd hebben ook al geen excuus meer om niet met beleggen te beginnen.

Contacteer ons
Geert Potargent Client Services Director
Geert Potargent Client Services Director
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium