TBWA en KBC kweken een nieuw ras van beginnende beleggers
26 september 2017
De inflatie kost de Belgische spaarders maar liefst €7,5 miljard. Hoog tijd om spaarders aan het beleggen te krijgen, vindt KBC. Daarom lanceren ze i.s.m. TBWA een campagne die in één oogopslag duidelijk maakt dat de aard van het spaarbeestje moet veranderen.
Half spaarvarken, half beleggersstier. De nieuwe beleggerscampagne van KBC is letterlijk een ras apart. En dat is nodig. Want beleggen is nog te vaak onbekend én onbemind. Zo denken veel spaarders dat ze veel startkapitaal nodig hebben om te beginnen met beleggen. Niets is minder waar: beleggen kan al vanaf €25/maand, en is in feite een slimme aanvulling op je spaarplan. Wie meer uit zijn geld wil halen, moet dus én beleggen én sparen. En dat maakt KBC nu in één verrassend beeld wondermooi duidelijk.
KBC wil spaarders bovendien écht vooruithelpen. Daarom bedachten ze een handige tool die berekent hoeveel van je spaargeld je het best belegt om meer rendement uit je geld te halen. Want dat is voor iedereen anders. Benieuwd hoeveel percent beleggersstier er in jou zou moeten schuilen? Doe de check op www.kbc.be/doemeermetjespaargeld. Tenslotte nog een nieuwigheid: bij KBC kan je nu ook digitaal een beleggingsplan opstarten via de KBC Mobile app. Zo is geen tijd hebben ook al geen excuus meer om niet met beleggen te beginnen.