TBWA en KBC kweken een nieuw ras van beginnende beleggers

De inflatie kost de Belgische spaarders maar liefst €7,5 miljard. Hoog tijd om spaarders aan het beleggen te krijgen, vindt KBC. Daarom lanceren ze i.s.m. TBWA een campagne die in één oogopslag duidelijk maakt dat de aard van het spaarbeestje moet veranderen.

Half spaarvarken, half beleggersstier. De nieuwe beleggerscampagne van KBC is letterlijk een ras apart. En dat is nodig. Want beleggen is nog te vaak onbekend én onbemind. Zo denken veel spaarders dat ze veel startkapitaal nodig hebben om te beginnen met beleggen. Niets is minder waar: beleggen kan al vanaf €25/maand, en is in feite een slimme aanvulling op je spaarplan. Wie meer uit zijn geld wil halen, moet dus én beleggen én sparen. En dat maakt KBC nu in één verrassend beeld wondermooi duidelijk.

KBC wil spaarders bovendien écht vooruithelpen. Daarom bedachten ze een handige tool die berekent hoeveel van je spaargeld je het best belegt om meer rendement uit je geld te halen. Want dat is voor iedereen anders. Benieuwd hoeveel percent beleggersstier er in jou zou moeten schuilen? Doe de check op www.kbc.be/doemeermetjespaargeld. Tenslotte nog een nieuwigheid: bij KBC kan je nu ook digitaal een beleggingsplan opstarten via de KBC Mobile app. Zo is geen tijd hebben ook al geen excuus meer om niet met beleggen te beginnen.

Contacteer ons
Geert Potargent Client Services Director
Geert Potargent Client Services Director
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium