TBWA en MSD lanceren Day 3: Een geniaal simpele reminder om maandelijks je borsten te checken

Elk jaar worden er verschillende borstkankercampagnes gelanceerd die altijd hetzelfde zeggen: “check je borsten”. Toch doet 69% van de Belgische vrouwen dit niet regelmatig, zo blijkt uit een recente bevraging van iVox. Daarom willen MSD Belgium en TBWA er met een héél simpel trucje voor zorgen dat niemand het ooit nog vergeet en zelfdetectie een routine wordt. Als je goed kijkt, zit er in elke 3 een paar borsten verstopt. Je moet de 3 gewoon een kwartslag draaien. En eens je dat doorhebt, kan je er nooit meer naast kijken.

Elke 3de dag van de maand wordt daarom Day 3, de vaste dag om je borsten te controleren. Een eenvoudige routine met een grote impact. Want hoe beter jij je borsten kent, hoe makkelijker je veranderingen kan opmerken die kunnen duiden op bijvoorbeeld een tumor. An Cloet, External Affairs Director bij MSD: “Wij werken dagelijks aan nieuwe bestrijdingsmethodes voor kanker, maar die zijn het meest doeltreffend als artsen de behandeling vroeg kunnen opstarten. Preventie en vroege detectie blijven daarom onmisbaar. Day 3 kan dus echt levens redden.”

Day 3 is daarom anders dan alle voorgaande campagnes. Thomas Driesen, Creative Director bij TBWA legt uit: “Day 3 is niet zomaar een campagne die na een aantal weken weer verdwijnt. It’s here to stay. Alles hebben we herdacht. Zo hebben we het mediabudget en het mediaplan gespreid zodat vrouwen vanaf nu elke 3de dag van de maand via verschillende kanalen aan de zelfcheck herinnerd worden.” Ook influencers, zoals Ruth Van Soom die zelf van borstkanker genas, zullen vanaf nu elke 3de dag van maand hun volgers op het belang wijzen van Day 3.

Voor wie het zeker niet wil vergeten, is er ook online reminder ontworpen waarmee je Day 3 via één simpele klik elke maand in je Google, Apple of Outlook agenda verschijnt. Voor de rest van je leven. Grote Belgische bedrijven zoals Brussels Airlines hebben dit opgepikt en ondertussen Day 3 toegevoegd aan de agenda van al hun vrouwelijke werknemers, en roepen ze andere bedrijven op om hetzelfde te doen. Ook via WhatsApp delen talloze vrouwen Day 3 via een doorstuurbericht met hun vriendinnen, zussen, moeders en collega’s.

Wil jij Day 3 ook elke maand in de agenda van je agency of wil je meer weten over het vroegtijdig opsporen van borstkanker? Surf dan naar www.msdbe.info/Day3.

Day 3_Video_NL.mp4

MP4 - 9.2 Mb

MSD_Day 3_Persbericht_NL.pdf

PDF - 64 Kb

MSD_Day 3_Persbericht_NL.docx

DOCX - 15 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met