TBWA en NMBS zetten hun ambitieuze reis voort
4 december 2024
Na een uitgebreid pitch proces kiest NMBS opnieuw voor TBWA als vaste communicatiepartner. De afgelopen vijf jaar hebben beide partijen al intensief samengewerkt om de kracht van treinreizen in de kijker te zetten. Het parcours verliep door de jaren heen niet zonder uitdagingen, met het nodige bochtenwerk tijdens de coronapandemie. Toch voelt het team nu dat ze echt op het juiste spoor zitten.
Met het vorig jaar gelanceerde merkplatform, ‘Treintijd. Mijn tijd,’ laat NMBS zien welke betekenis treinreizen kan hebben in het dagelijks leven van mensen. Het is meer dan een vervoermiddel; het is een moment om productief te zijn, te onspannen of gewoon helemaal niks te doen. Een uniek voordeel dat enkel de trein kan claimen.
TBWA bouwt verder aan dit merkverhaal: “In de pitch hebben we niet alleen het bestaande platform versterkt, maar het ook naar een hoger niveau getild. We zijn dan ook verheugd met het vertrouwen dat NMBS in ons blijft stellen. Als bureau is het een droom om op zo’n lange termijn te kunnen bouwen aan een iconisch Belgisch merk, aldus Max Fauconnier, CCO van TBWA.
Ook Matthias Dubois, Head of Marketing van NMBS is tevreden met het verderzetten van de samenwerking “Met ons nieuwe merkplatform ‘Treintijd’ hebben we vorig jaar samen met TBWA een belangrijke stap gezet. Tijdens de pitch liet TBWA zien dat dit platform nog veel mogelijkheden en ruimte voor ontwikkeling biedt voor de komende jaren. Dit heeft ons vertrouwen versterkt dat we samen de uitdagingen van NMBS de komende jaren succesvol kunnen aangaan.”
Ondertussen hebben beide partijen niet stilgezeten. Zo lanceerden ze onlangs het nieuw communicatieplatform voor NMBS internationaal, de online one-stop-shop voor al het internationale treinverkeer. Nog lang geen terminus dus voor TBWA en NMBS.