TBWA en NMBS zetten hun ambitieuze reis voort

Na een uitgebreid pitch proces kiest NMBS opnieuw voor TBWA als vaste communicatiepartner. De afgelopen vijf jaar hebben beide partijen al intensief samengewerkt om de kracht van treinreizen in de kijker te zetten. Het parcours verliep door de jaren heen niet zonder uitdagingen, met het nodige bochtenwerk tijdens de coronapandemie. Toch voelt het team nu dat ze echt op het juiste spoor zitten.

Met het vorig jaar gelanceerde merkplatform, ‘Treintijd. Mijn tijd,’ laat NMBS zien welke betekenis treinreizen kan hebben in het dagelijks leven van mensen. Het is meer dan een vervoermiddel; het is een moment om productief te zijn, te onspannen of gewoon helemaal niks te doen. Een uniek voordeel dat enkel de trein kan claimen.

TBWA bouwt verder aan dit merkverhaal: “In de pitch hebben we niet alleen het bestaande platform versterkt, maar het ook naar een hoger niveau getild. We zijn dan ook verheugd met het vertrouwen dat NMBS in ons blijft stellen. Als bureau is het een droom om op zo’n lange termijn te kunnen bouwen aan een iconisch Belgisch merk, aldus Max Fauconnier, CCO van TBWA.
Ook Matthias Dubois, Head of Marketing van NMBS is tevreden met het verderzetten van de samenwerking “Met ons nieuwe merkplatform ‘Treintijd’ hebben we vorig jaar samen met TBWA een belangrijke stap gezet. Tijdens de pitch liet TBWA zien dat dit platform nog veel mogelijkheden en ruimte voor ontwikkeling biedt voor de komende jaren. Dit heeft ons vertrouwen versterkt dat we samen de uitdagingen van NMBS de komende jaren succesvol kunnen aangaan.”

Ondertussen hebben beide partijen niet stilgezeten. Zo lanceerden ze onlangs het nieuw communicatieplatform voor NMBS internationaal, de online one-stop-shop voor al het internationale treinverkeer. Nog lang geen terminus dus voor TBWA en NMBS.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met