TBWA en Play Sports brengen ‘Ongeziene genialiteit’.

Er zijn van die sportmomenten die echt iedereen heeft gezien. Live op tv, in nabesprekingen of in één van de talloze filmpjes die kort erna op internet circuleren. Maar er zijn ook momenten van genialiteit die maar door heel weinig mensen gezien zijn en die niemand ooit nog zal zien, omdat ze simpelweg nooit op beeld zijn vastgelegd. Het zijn die momenten die centraal staan in de nieuwe campagne van Play Sports: ‘Ongeziene genialiteit’.

De campagne wordt gelanceerd met misschien wel het meest legendarische voorbeeld van ongeziene genialiteit in de Belgische voebalgeschiedenis: de omhaal van Rik Coppens tegen Santos, de ploeg van Pelé, op het Kiel in 1960. Een goal die enkel werd gezien door wie toen in het stadion was, maar tot op vandaag nog altijd wordt doorverteld door de ene generatie Beerschot fans aan de volgende. En het zijn die Beerschot fans zelf die elk detail van die goal prachtig beschrijven in een meeslepende spot.

In een 2de film wordt het verhaal verteld van één van de strafste races die Max Verstappen ooit reed. Niet in de Formule 1, maar tijdens het Europees kampioenschap op het kartingcircuit van Genk, toen hij 15 was.

Ook in radio brengen we een ode aan ongeziene geniale momenten. Fan en familievriend Omer Thomas vertelt vol verwondering over een goal van de 10-jarige Dennis Praet en Sven Nys deelt het moment waarop zijn zoon Thibau Nys Belgisch Kampioen werd bij de eerstejaarsnieuwelingen.

En tot slot kan er nog meer ongeziene genialiteit van o.a. Kevin De Bruyne worden ontdekt in online video’s en print.

Elke spot wordt afgesloten met de lijn: ‘Genialiteit is te mooi om te missen.’ En dat hoeft ook niet meer, want bij Play Sports kan je elk geniaal moment live beleven in het grootste sportaanbod van Vlaanderen. De spot over Rik Coppens ging in première tijdens de rust van Engeland - België. De rest van de campagne is nu te zien op tv, radio, online en in print.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium