TBWA en Play Sports brengen ‘Ongeziene genialiteit’.

Er zijn van die sportmomenten die echt iedereen heeft gezien. Live op tv, in nabesprekingen of in één van de talloze filmpjes die kort erna op internet circuleren. Maar er zijn ook momenten van genialiteit die maar door heel weinig mensen gezien zijn en die niemand ooit nog zal zien, omdat ze simpelweg nooit op beeld zijn vastgelegd. Het zijn die momenten die centraal staan in de nieuwe campagne van Play Sports: ‘Ongeziene genialiteit’.

De campagne wordt gelanceerd met misschien wel het meest legendarische voorbeeld van ongeziene genialiteit in de Belgische voebalgeschiedenis: de omhaal van Rik Coppens tegen Santos, de ploeg van Pelé, op het Kiel in 1960. Een goal die enkel werd gezien door wie toen in het stadion was, maar tot op vandaag nog altijd wordt doorverteld door de ene generatie Beerschot fans aan de volgende. En het zijn die Beerschot fans zelf die elk detail van die goal prachtig beschrijven in een meeslepende spot.

In een 2de film wordt het verhaal verteld van één van de strafste races die Max Verstappen ooit reed. Niet in de Formule 1, maar tijdens het Europees kampioenschap op het kartingcircuit van Genk, toen hij 15 was.

Ook in radio brengen we een ode aan ongeziene geniale momenten. Fan en familievriend Omer Thomas vertelt vol verwondering over een goal van de 10-jarige Dennis Praet en Sven Nys deelt het moment waarop zijn zoon Thibau Nys Belgisch Kampioen werd bij de eerstejaarsnieuwelingen.

En tot slot kan er nog meer ongeziene genialiteit van o.a. Kevin De Bruyne worden ontdekt in online video’s en print.

Elke spot wordt afgesloten met de lijn: ‘Genialiteit is te mooi om te missen.’ En dat hoeft ook niet meer, want bij Play Sports kan je elk geniaal moment live beleven in het grootste sportaanbod van Vlaanderen. De spot over Rik Coppens ging in première tijdens de rust van Engeland - België. De rest van de campagne is nu te zien op tv, radio, online en in print.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels