TBWA en Samsung inspireren jongeren: “Durf gewoon jezelf te zijn” 

TBWA en Samsung inspireren jongeren: “Durf gewoon jezelf te zijn” 

Flip The Rules: campagne die eigenheid, muziek, sport en technologie verbindt  

Diegem, 6 september 2023 – Deze maand zet België breakdance op de kaart tijdens het WK Breaking in Leuven en daar draagt Samsung Electronics België als sponsor graag toe bij. Meer zelfs, de tech gigant gaat een structureel partnership aan met twee Belgische B-girls Maxime 'Madmax' Blieck en Camine Van Hoof. 

 

Sterk staaltje cinema 

Beide B-girls spelen de hoofdrol in Samsungs nieuwste brand campagne ‘Flip The Rules’ getekend door TBWA. In een inspirerende brand movie sporen de B-girls en Samsung jongeren aan hun eigen weg in te slaan. Thomas Driesen, Creative Director bij TBWA België: “Dit gaat veel verder dan een reclamespot. We lanceren hier een sterk staaltje cinema. Een kunstzinnige choreografie tussen de Galaxy Z Flip5 en de B-girls, verleden en toekomst. Een visueel statement waarvoor we nauw samen werkten met director Anthony Nti. Niet alleen de choreografie, maar ook de productie was een hele uitdaging. De Samsung Galaxy Z Flip5 larger than life nabouwen was - met meer dan 2 ton aan LED-schermen - een echt huzarenstukje.” 

“Breaking staat voor persoonlijkheid, eigenheid en een portie lef”, zegt Laurence Vandermeer, Marketing en Communicatie Manager van Samsungs Mobile Division. “Dat is een combinatie waar wij ons als brand heel goed mee identificeren. We geloven sterk in de waarden van de breaking community. Deze subcultuur leeft van innovatie en zelfexpressie. Durven innoveren, durven gaan. Do what you can’t is niet toevallig ons motto.” 

Maar het resultaat is zeker de moeite waard om te zien. En om naar te luisteren, want het verhaal wordt verteld door Miss Angel, een opkomende hiphopartieste. De B-girls dansen op de melodieën en violen van Vivaldi, volledig getransformeerd door de Antwerpse componist en producer Abraham Blue. Thomas Driesen voegt toe: "Zelfs de soundtrack ‘flipt’ de regels en schommelt tussen verleden en toekomst, hoogte- en dieptepunten, en tilt de B-girls letterlijk naar nieuwe hoogten." 

 

Op weg naar WK 

Waarom Samsung net nu deze campagne opzet? Van vrijdag 22 tot 24 september 2023 is België dé place to be voor de internationale breakdance community. Drie dagen lang halen B-girls en B-boys van over de hele wereld hun beste dance moves boven tijdens het WK Breaking in Leuven. Tijdens deze strijd om de wereldtitel kunnen dansers zich meteen ook kwalificeren voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs, waar breaking zijn Olympisch debuut zal maken.  

Maar Samsung wil meer zijn dan gewoon ‘een sponsor’. Daarom kunnen de twee Belgische B-girls Maxime en Camine op extra structurele steun van Samsung rekenen. “Een breaking battle verenigt eigenheid, muziek en sport”, zegt Laurence Vandermeer. “Wij voegen daar ook technologie aan toe: technologie om je dans vast te leggen met een camera die even flexibel is als je moves, om je conditie te meten, om de beats te beluisteren, om online inspiratie te vinden, om je coolste headspin te delen met vrienden.” 

De campagne zal te zien zijn in bioscoop en online.

 


Persbericht Persbericht.docx - 57 KB Credits Credits.docx - 78 KB
Nell Dumortier

 

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium