TBWA en Samsung inspireren jongeren: “Durf gewoon jezelf te zijn” 

Flip The Rules: campagne die eigenheid, muziek, sport en technologie verbindt  

Diegem, 6 september 2023 – Deze maand zet België breakdance op de kaart tijdens het WK Breaking in Leuven en daar draagt Samsung Electronics België als sponsor graag toe bij. Meer zelfs, de tech gigant gaat een structureel partnership aan met twee Belgische B-girls Maxime 'Madmax' Blieck en Camine Van Hoof. 

 

Sterk staaltje cinema 

Beide B-girls spelen de hoofdrol in Samsungs nieuwste brand campagne ‘Flip The Rules’ getekend door TBWA. In een inspirerende brand movie sporen de B-girls en Samsung jongeren aan hun eigen weg in te slaan. Thomas Driesen, Creative Director bij TBWA België: “Dit gaat veel verder dan een reclamespot. We lanceren hier een sterk staaltje cinema. Een kunstzinnige choreografie tussen de Galaxy Z Flip5 en de B-girls, verleden en toekomst. Een visueel statement waarvoor we nauw samen werkten met director Anthony Nti. Niet alleen de choreografie, maar ook de productie was een hele uitdaging. De Samsung Galaxy Z Flip5 larger than life nabouwen was - met meer dan 2 ton aan LED-schermen - een echt huzarenstukje.” 

“Breaking staat voor persoonlijkheid, eigenheid en een portie lef”, zegt Laurence Vandermeer, Marketing en Communicatie Manager van Samsungs Mobile Division. “Dat is een combinatie waar wij ons als brand heel goed mee identificeren. We geloven sterk in de waarden van de breaking community. Deze subcultuur leeft van innovatie en zelfexpressie. Durven innoveren, durven gaan. Do what you can’t is niet toevallig ons motto.” 

Maar het resultaat is zeker de moeite waard om te zien. En om naar te luisteren, want het verhaal wordt verteld door Miss Angel, een opkomende hiphopartieste. De B-girls dansen op de melodieën en violen van Vivaldi, volledig getransformeerd door de Antwerpse componist en producer Abraham Blue. Thomas Driesen voegt toe: "Zelfs de soundtrack ‘flipt’ de regels en schommelt tussen verleden en toekomst, hoogte- en dieptepunten, en tilt de B-girls letterlijk naar nieuwe hoogten." 

 

Op weg naar WK 

Waarom Samsung net nu deze campagne opzet? Van vrijdag 22 tot 24 september 2023 is België dé place to be voor de internationale breakdance community. Drie dagen lang halen B-girls en B-boys van over de hele wereld hun beste dance moves boven tijdens het WK Breaking in Leuven. Tijdens deze strijd om de wereldtitel kunnen dansers zich meteen ook kwalificeren voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs, waar breaking zijn Olympisch debuut zal maken. ​ 

Maar Samsung wil meer zijn dan gewoon ‘een sponsor’. Daarom kunnen de twee Belgische B-girls Maxime en Camine op extra structurele steun van Samsung rekenen. “Een breaking battle verenigt eigenheid, muziek en sport”, zegt Laurence Vandermeer. “Wij voegen daar ook technologie aan toe: technologie om je dans vast te leggen met een camera die even flexibel is als je moves, om je conditie te meten, om de beats te beluisteren, om online inspiratie te vinden, om je coolste headspin te delen met vrienden.” 

De campagne zal te zien zijn in bioscoop en online.

 


Persbericht

DOCX - 57 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met