TBWA et Het Laatste Nieuws pèsent le pour et le contre dans une campagne d’image à l’actualité brûlante

Avec une audience quotidienne de plus de 2,2 millions de lecteurs, Het Laatste Nieuws est incontestablement le plus grand quotidien du pays. Et cela implique une responsabilité écrasante. Du choix d’un titre à celui d'une photo, chaque décision journalistique détermine la manière dont la Flandre entière va lire, partager et interpréter l'actualité. Heureusement, Het Laatste Nieuws dispose d'une équipe de 300 journalistes et spécialistes qui, tous les jours, pèsent le pour et le contre.

C'est également le message fort qui sous-tend la nouvelle campagne réalisée par TBWA. En print, en radio, par le biais de banners et d’une série de films réalisés par Lieven Van Baelen, nous plongeons au cœur de l'actualité et dans la tête du journaliste. Football féminin, violence homophobe,… les sujets sont d'une actualité brûlante. Il ne s'agit donc pas tant d'une campagne d'image que d'une philosophie derrière laquelle se range toute la rédaction, comme vous pouvez le découvrir sur la plate-forme en ligne hln.be/wikkenenwegen. Sur cette plate-forme, le rédacteur en chef Dimitri Antonissen donne un complément d’explications, et vous pouvez découvrir les différentes visions et opinions des journalistes vedettes de HLN tels que Jan Seghers et Nadine Van Der Linden. La campagne est le coup d'envoi d'une vaste plate-forme de marque qui grandit en même temps que les ‘laatste nieuws’.

Contactez-nous
Anouk van der Wallen TBWA
Anouk van der Wallen TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium