TBWA et la Nissan LEAF rebaptisent la zone basse émission à Anvers en zone zéro émission

La zone basse émission à Anvers est désormais une réalité. À partir d’aujourd’hui, quelque 9.000 véhicules anversois ne pourrons plus accéder au centre-ville. Le moment est donc parfait pour présenter aux Anversois l’alternative idéale pour une conduite zéro émission : la Nissan LEAF 100% électrique. Car une ville branchée ne peut ignorer la voiture électrique. 

Guérilla urbaine : un panneau d’appoint pour les nouveaux panneaux de signalisation.

« Afin de donner un maximum de force au message, les panneaux de signalisation flambant neufs de la zone basse émission ont été agrémentés d’un panneau d’appoint : ‘Drive electric with the Nissan LEAF for zero emission’ », explique le copywriter Arnaud Bouclier. « Avec ce stunt, nous encourageons les Anversois à franchir ainsi le cap de la mobilité zéro émission grâce à la Nissan LEAF ». De plus, les chauffeurs des voitures éconduites se verront remettre un flyer par un promoteam.

Des actions en ligne pour cibler chaque Anversois.

À travers une série de posts à l’accent anversois sur les réseaux sociaux, Nissan cible les Anversois avec une communication sur mesure. Nissan sera aussi présent en ligne avec un banner de circonstance sur le site de la Gazet van Antwerpen.

Pour en savoir plus sur la Nissan LEAF 100% électrique, consultez le site.

 

Contactez-nous
Jonas Moors TBWA
Jonas Moors TBWA
A propos de TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels