TBWA et la Nissan LEAF rebaptisent la zone basse émission à Anvers en zone zéro émission

La zone basse émission à Anvers est désormais une réalité. À partir d’aujourd’hui, quelque 9.000 véhicules anversois ne pourrons plus accéder au centre-ville. Le moment est donc parfait pour présenter aux Anversois l’alternative idéale pour une conduite zéro émission : la Nissan LEAF 100% électrique. Car une ville branchée ne peut ignorer la voiture électrique. 

Guérilla urbaine : un panneau d’appoint pour les nouveaux panneaux de signalisation.

« Afin de donner un maximum de force au message, les panneaux de signalisation flambant neufs de la zone basse émission ont été agrémentés d’un panneau d’appoint : ‘Drive electric with the Nissan LEAF for zero emission’ », explique le copywriter Arnaud Bouclier. « Avec ce stunt, nous encourageons les Anversois à franchir ainsi le cap de la mobilité zéro émission grâce à la Nissan LEAF ». De plus, les chauffeurs des voitures éconduites se verront remettre un flyer par un promoteam.

Des actions en ligne pour cibler chaque Anversois.

À travers une série de posts à l’accent anversois sur les réseaux sociaux, Nissan cible les Anversois avec une communication sur mesure. Nissan sera aussi présent en ligne avec un banner de circonstance sur le site de la Gazet van Antwerpen.

Pour en savoir plus sur la Nissan LEAF 100% électrique, consultez le site.

 

Communiqué de presse

DOCX - 124 Kb

Social Video 1

MP4 - 3.0 Mb

Social Video 2

MP4 - 2.9 Mb

Social Video 3

MP4 - 3.1 Mb

Social Video 4

MP4 - 3.0 Mb

Jonas Moors

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact