TBWA et Touring mettent les fans sur la route des quarts de finale

Aujourd’hui, des milliers de Belges se rendront à Lille pour supporter nos Diables et les pousser vers la victoire. Une victoire synonyme de demi-finale pour l’équipe nationale, une première historique ! TBWA et Touring pensent que tout le monde devrait pouvoir se rendre à Lille pour encourager nos joueurs, même les plus malchanceux. C’est pourquoi les supporters qui tomberont en panne au bord de la route en se rendant à Lille seront dépannés gratuitement. Une campagne annoncée en radio, via des posters mobiles le long des routes principales et sur les réseaux sociaux.

Qu’il s’agisse d’une panne ou d’une crevaison, Touring est prêt à aider tous les supporters des Diables, et même à les amener à Lille en cas de besoin. Y compris dans les derniers kilomètres après la frontière française, grâce à un partenaire de Touring. « A événement unique, service unique ! Nos Diables auront besoin du soutien de chacun. » explique Jeroen Bostoen, Directeur Créatif chez TBWA. « Nous avons mis toute l’action sur pied en 24 heures. L’idée nous est venue mercredi et Touring nous a immédiatement donné le feu vert. Jeudi, un premier post a été publié sur Facebook et un spot radio a été créé. Le spot radio est diffusé aujourd’hui et des posters mobiles se trouvent le long des routes principales.

En espérant que cette action vienne en aide à tous les fans sur leur route vers Lille, et à nos Diables sur celle des demi-finales ! 

Communiqué de presse

DOCX - 61 Kb

Spot radio 30s

MP3 - 1.1 Mb

Valerie Demeure

TBWA Group

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact