TBWA gaat alle kanten uit met Škoda
19 december 2025

Sinds deze zomer verzorgt TBWA de campagnes voor de Belgische markt van Škoda. Deze eerste samenwerking, een campagne voor de Brussels Motor Show, resulteert meteen in een verfrissende aanpak die bewust breekt met de typische autoreclame-clichés. Geen eindeloze bergpassen of verlaten wegen in Zuid-Afrika meer, wél het echte leven. Met trips naar het zwembad, de speeltuin en ja… de glasbak.
De campagne is gebaseerd op kwalitatief onderzoek naar het rijgedrag en de behoeften van Belgische Škoda-rijders. Het resultaat is een concept dat resoneert met het dagelijkse, drukke leven van gezinnen, met frisse visuals en sterke copy die de veelzijdigheid van het merk benadrukken. De lijn die alles doet landen? Met Škoda kan je alle kanten uit. Een versterking van het huidige merk-DNA van Škoda: Let’s Explore. Of dat nu voor een roadtrip door Europa is of voor een uitstapje naar ’t zeetje.
Cathy Claes, Marketing Manager bij Škoda Belgium: “We merkten dat er nood was aan een eerlijke en herkenbare boodschap voor ons publiek. Daarom kozen we bewust voor een andere aanpak: weg van grootse, ronkende reclameslogans. Onze campagne geeft je een kijk in het échte leven en toont je waar onze Škoda’s het best aarden. Beelden van herkenbare, Belgische settings combineerden we op een slimme manier met internationale assets. Zo zetten we een campagne neer die lokaal relevant is én tegelijk volledig on-brand blijft.”
De campagne wordt vanaf begin december ingezet, en dat is niet toevallig. Eerst wordt de Škoda Kodiaq Family Edition in de spotlight gezet: een model dat speciaal is samengesteld op maat van gezinnen, met de populairste opties gebundeld tegen een aantrekkelijke prijs. Vanaf januari breidt de campagne uit naar de volledige range Family Editions, net op tijd voor het Autosalon in Brussel.
TBWA koos voor deze tactische én merkcampagne voor een 360°-aanpak, met een uitrol via tv, radio, digital en social media, media-expo tijdens het Autosalon, dealer-activaties en eCRM.
Radio.mp3
MP3 - 940 Kb
Credit list.docx
DOCX - 97 Kb