TBWA gaat alle kanten uit met Škoda

Sinds deze zomer verzorgt TBWA de campagnes voor de Belgische markt van Škoda. Deze eerste samenwerking, een campagne voor de Brussels Motor Show, resulteert meteen in een verfrissende aanpak die bewust breekt met de typische autoreclame-clichés. Geen eindeloze bergpassen of verlaten wegen in Zuid-Afrika meer, wél het echte leven. Met trips naar het zwembad, de speeltuin en ja… de glasbak.

 

De campagne is gebaseerd op kwalitatief onderzoek naar het rijgedrag en de behoeften van Belgische Škoda-rijders. Het resultaat is een concept dat resoneert met het dagelijkse, drukke leven van gezinnen, met frisse visuals en sterke copy die de veelzijdigheid van het merk benadrukken. De lijn die alles doet landen? Met Škoda kan je alle kanten uit. Een versterking van het huidige merk-DNA van Škoda: Let’s Explore. Of dat nu voor een roadtrip door Europa is of voor een uitstapje naar ’t zeetje.

 

Cathy Claes, Marketing Manager bij Škoda Belgium: “We merkten dat er nood was aan een eerlijke en herkenbare boodschap voor ons publiek. Daarom kozen we bewust voor een andere aanpak: weg van grootse, ronkende reclameslogans. Onze campagne geeft je een kijk in het échte leven en toont je waar onze Škoda’s het best aarden. Beelden van herkenbare, Belgische settings combineerden we op een slimme manier met internationale assets. Zo zetten we een campagne neer die lokaal relevant is én tegelijk volledig on-brand blijft.”

De campagne wordt vanaf begin december ingezet, en dat is niet toevallig. Eerst wordt de Škoda Kodiaq Family Edition in de spotlight gezet: een model dat speciaal is samengesteld op maat van gezinnen, met de populairste opties gebundeld tegen een aantrekkelijke prijs. Vanaf januari breidt de campagne uit naar de volledige range Family Editions, net op tijd voor het Autosalon in Brussel.

TBWA koos voor deze tactische én merkcampagne voor een 360°-aanpak, met een uitrol via tv, radio, digital en social media, media-expo tijdens het Autosalon, dealer-activaties en eCRM.

 

Radio.mp3

MP3 - 940 Kb

 


 

Credit list.docx

DOCX - 97 Kb

 

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met