TBWA maakt energie van eni eenvoudig

Op 1 november fuseerden Distrigas en Nuon Belgium tot eni. De lanceringscampagne van TBWA zet eni nu ook als merk op de kaart.

“In België krijg je niet zo vaak de kans een nieuw merk in de markt te zetten. Samen met de klant in België en in Italië bouwden we de hele case uit, van strategie tot executie. De multimediale campagne zet het nieuwe merk bovendien op een frisse manier in de markt: we werkten samen met een jonge street artist die de muurschilderingen in de TV-spot tekende”, aldus Frank Marinus, CD bij TBWA. 

eni: eenvoud in energie

eni is één van de grootste gas- en elektriciteitsspelers van Europa. eni is ook ambitieus op de Belgische energiemarkt, want het wil op termijn de nummer twee worden. Het bedrijf biedt een aantal vernieuwende producten en diensten aan die het leven van de energieconsument makkelijker maken: packs die gas, elektriciteit en diensten combineren, een eenheidsprijs die daalt als u meer verbruikt, een voordelig nachttarief waar u ook overdag van kunt genieten, een prijs die 3 jaar lang vast staat…

Multimediale campagne

Die eenvoud is meteen de insteek voor de positionering en de lanceringscampagne van TBWA, die wordt afgetekend met ‘eni. eenvoud in energie.’ Eerst wordt het merk geïntroduceerd op tv, in kranten, in outdoor en via een banneringcampagne. In een tweede campagnegolf volgen de concrete proposities van het merk. Er werd nauw samengewerkt met  mediabureau ZenithOptimedia.

Samenwerking met jonge kunstenaar

Een prominente rol in de campagne is weggelegd voor de hond met zes poten, het opvallende logo van eni. In thuisland Italië heeft eni een jarenlange traditie om samen te werken met jonge artiesten. Voor alle communicatie doen ze een beroep op jonge talenten vanuit de hele wereld die hun creativiteit aanwenden om het eni-merk tot uiting te brengen, met als resultaat een unieke manier van communiceren. In België werd gekozen voor Miss Nais, een jonge street artist die de muurschilderingen in de tv-commercial heeft ontworpen.

Neem voor meer info contact op met Guy Weyns, Marketing Manager van eni op 02/ of met Kathleen Van Boxelaer, woordvoerder van eni op 0485/881372

Persbericht-def-NL.docx

DOCX - 176 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact