TBWA maakt energie van eni eenvoudig

Op 1 november fuseerden Distrigas en Nuon Belgium tot eni. De lanceringscampagne van TBWA zet eni nu ook als merk op de kaart.

“In België krijg je niet zo vaak de kans een nieuw merk in de markt te zetten. Samen met de klant in België en in Italië bouwden we de hele case uit, van strategie tot executie. De multimediale campagne zet het nieuwe merk bovendien op een frisse manier in de markt: we werkten samen met een jonge street artist die de muurschilderingen in de TV-spot tekende”, aldus Frank Marinus, CD bij TBWA. 

eni: eenvoud in energie

eni is één van de grootste gas- en elektriciteitsspelers van Europa. eni is ook ambitieus op de Belgische energiemarkt, want het wil op termijn de nummer twee worden. Het bedrijf biedt een aantal vernieuwende producten en diensten aan die het leven van de energieconsument makkelijker maken: packs die gas, elektriciteit en diensten combineren, een eenheidsprijs die daalt als u meer verbruikt, een voordelig nachttarief waar u ook overdag van kunt genieten, een prijs die 3 jaar lang vast staat…

Multimediale campagne

Die eenvoud is meteen de insteek voor de positionering en de lanceringscampagne van TBWA, die wordt afgetekend met ‘eni. eenvoud in energie.’ Eerst wordt het merk geïntroduceerd op tv, in kranten, in outdoor en via een banneringcampagne. In een tweede campagnegolf volgen de concrete proposities van het merk. Er werd nauw samengewerkt met  mediabureau ZenithOptimedia.

Samenwerking met jonge kunstenaar

Een prominente rol in de campagne is weggelegd voor de hond met zes poten, het opvallende logo van eni. In thuisland Italië heeft eni een jarenlange traditie om samen te werken met jonge artiesten. Voor alle communicatie doen ze een beroep op jonge talenten vanuit de hele wereld die hun creativiteit aanwenden om het eni-merk tot uiting te brengen, met als resultaat een unieke manier van communiceren. In België werd gekozen voor Miss Nais, een jonge street artist die de muurschilderingen in de tv-commercial heeft ontworpen.

Neem voor meer info contact op met Guy Weyns, Marketing Manager van eni op 02/ of met Kathleen Van Boxelaer, woordvoerder van eni op 0485/881372

eni 30sec spot

eni 15sec spot

ENI - Backstage

Contacteer ons

Valerie Vleminckx

TBWA

Published with Prezly