TBWA maakt energie van eni eenvoudig

Op 1 november fuseerden Distrigas en Nuon Belgium tot eni. De lanceringscampagne van TBWA zet eni nu ook als merk op de kaart.

“In België krijg je niet zo vaak de kans een nieuw merk in de markt te zetten. Samen met de klant in België en in Italië bouwden we de hele case uit, van strategie tot executie. De multimediale campagne zet het nieuwe merk bovendien op een frisse manier in de markt: we werkten samen met een jonge street artist die de muurschilderingen in de TV-spot tekende”, aldus Frank Marinus, CD bij TBWA. 

eni: eenvoud in energie

eni is één van de grootste gas- en elektriciteitsspelers van Europa. eni is ook ambitieus op de Belgische energiemarkt, want het wil op termijn de nummer twee worden. Het bedrijf biedt een aantal vernieuwende producten en diensten aan die het leven van de energieconsument makkelijker maken: packs die gas, elektriciteit en diensten combineren, een eenheidsprijs die daalt als u meer verbruikt, een voordelig nachttarief waar u ook overdag van kunt genieten, een prijs die 3 jaar lang vast staat…

Multimediale campagne

Die eenvoud is meteen de insteek voor de positionering en de lanceringscampagne van TBWA, die wordt afgetekend met ‘eni. eenvoud in energie.’ Eerst wordt het merk geïntroduceerd op tv, in kranten, in outdoor en via een banneringcampagne. In een tweede campagnegolf volgen de concrete proposities van het merk. Er werd nauw samengewerkt met  mediabureau ZenithOptimedia.

Samenwerking met jonge kunstenaar

Een prominente rol in de campagne is weggelegd voor de hond met zes poten, het opvallende logo van eni. In thuisland Italië heeft eni een jarenlange traditie om samen te werken met jonge artiesten. Voor alle communicatie doen ze een beroep op jonge talenten vanuit de hele wereld die hun creativiteit aanwenden om het eni-merk tot uiting te brengen, met als resultaat een unieke manier van communiceren. In België werd gekozen voor Miss Nais, een jonge street artist die de muurschilderingen in de tv-commercial heeft ontworpen.

Neem voor meer info contact op met Guy Weyns, Marketing Manager van eni op 02/ of met Kathleen Van Boxelaer, woordvoerder van eni op 0485/881372

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels