TBWA ontketent de slag om McDonald’s Bilzen

Op 27 juni 2013 opende McDonald’s Bilzen z’n deuren. Met ‘De slag om McDonald’s Bilzen’ creëerde TBWA een lanceringscampagne die de nieuwe McDo meteen als het lokale restaurant van alle Bilzenaars neerzet.

In Bilzen is er, zoals in vele gemeentes, een gezonde rivaliteit tussen de verschillende deelgemeenten van het dorp. En dat was het startpunt voor de lanceringscampagne.

In een outdoorcampagne werden de verschillende deelgemeenten uitgedaagd om het tegen elkaar op te nemen in de ‘De slag om McDonald’s Bilzen’: door zijn foto te uploaden via een facebook app, kan elke inwoner makkelijk deelnemen. Alle foto’s komen aan de wedstrijdmuur in het restaurant te hangen. En de deelgemeente met het hoogste percentage deelnemers, wint voor één week de slag om McDo Bilzen. Die week krijgt elke inwoner van de winnende deelgemeente een smakelijke verrassing als hij in z’n McDo komt eten.

Omdat de dialecten nog bijzonder levendig zijn in Bilzen, en omdat er verschillende dialecten zijn in de verschillende deelgemeenten, werden de 20m2-posters in het dialect opgesteld. Afhankelijk van de plaatsing van elke 20m2, werden verschillende deelgemeentes (of de bijnamen van de inwoners) en dialecten gebruikt. Daarvoor riep TBWA de hulp in van Bilisium, de lokale heemkundekring: zij zorgden ervoor dat alle dialectuitingen helemaal goed zaten.

Persbericht-bilzen-1_NL.docx

DOCX - 102 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact