TBWA ontketent de slag om McDonald’s Bilzen

Woensdag 3 juli 2013 — Op 27 juni 2013 opende McDonald’s Bilzen z’n deuren. Met ‘De slag om McDonald’s Bilzen’ creëerde TBWA een lanceringscampagne die de nieuwe McDo meteen als het lokale restaurant van alle Bilzenaars neerzet.

In Bilzen is er, zoals in vele gemeentes, een gezonde rivaliteit tussen de verschillende deelgemeenten van het dorp. En dat was het startpunt voor de lanceringscampagne.

In een outdoorcampagne werden de verschillende deelgemeenten uitgedaagd om het tegen elkaar op te nemen in de ‘De slag om McDonald’s Bilzen’: door zijn foto te uploaden via een facebook app, kan elke inwoner makkelijk deelnemen. Alle foto’s komen aan de wedstrijdmuur in het restaurant te hangen. En de deelgemeente met het hoogste percentage deelnemers, wint voor één week de slag om McDo Bilzen. Die week krijgt elke inwoner van de winnende deelgemeente een smakelijke verrassing als hij in z’n McDo komt eten.

Omdat de dialecten nog bijzonder levendig zijn in Bilzen, en omdat er verschillende dialecten zijn in de verschillende deelgemeenten, werden de 20m2-posters in het dialect opgesteld. Afhankelijk van de plaatsing van elke 20m2, werden verschillende deelgemeentes (of de bijnamen van de inwoners) en dialecten gebruikt. Daarvoor riep TBWA de hulp in van Bilisium, de lokale heemkundekring: zij zorgden ervoor dat alle dialectuitingen helemaal goed zaten.

Contacteer ons

Geert Potargent

TBWA

Published with Prezly