TBWA ontketent de slag om McDonald’s Bilzen

Op 27 juni 2013 opende McDonald’s Bilzen z’n deuren. Met ‘De slag om McDonald’s Bilzen’ creëerde TBWA een lanceringscampagne die de nieuwe McDo meteen als het lokale restaurant van alle Bilzenaars neerzet.

In Bilzen is er, zoals in vele gemeentes, een gezonde rivaliteit tussen de verschillende deelgemeenten van het dorp. En dat was het startpunt voor de lanceringscampagne.

In een outdoorcampagne werden de verschillende deelgemeenten uitgedaagd om het tegen elkaar op te nemen in de ‘De slag om McDonald’s Bilzen’: door zijn foto te uploaden via een facebook app, kan elke inwoner makkelijk deelnemen. Alle foto’s komen aan de wedstrijdmuur in het restaurant te hangen. En de deelgemeente met het hoogste percentage deelnemers, wint voor één week de slag om McDo Bilzen. Die week krijgt elke inwoner van de winnende deelgemeente een smakelijke verrassing als hij in z’n McDo komt eten.

Omdat de dialecten nog bijzonder levendig zijn in Bilzen, en omdat er verschillende dialecten zijn in de verschillende deelgemeenten, werden de 20m2-posters in het dialect opgesteld. Afhankelijk van de plaatsing van elke 20m2, werden verschillende deelgemeentes (of de bijnamen van de inwoners) en dialecten gebruikt. Daarvoor riep TBWA de hulp in van Bilisium, de lokale heemkundekring: zij zorgden ervoor dat alle dialectuitingen helemaal goed zaten.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels