TBWA reserveert heldenrol voor nieuwe hamburger bij McDonald’s.

Het merk dat de wereld hamburgers leerde eten, blijft zichzelf vernieuwen. Deze keer met een variant in de overtreffende trap: The Generous Jack. Zoals de naam aangeeft gaat het om een bijzonder rijkelijk samengestelde nieuwe hamburger. 

De tv-spot vertelt in virtuoze close-upbeelden het scheppingsverhaal van deze nieuwe held. Vanuit een oerknal worden we meegesleurd op een duizelingwekkende reis langs en door verschillende ingrediënten in hun pure staat. Een wolk van bloem, zwevende eierdooiers, een broodplaneet, een tomaat die in volle vlucht doormidden wordt gekliefd en uiteraard de hamburgerschijf zelf, die kissend en sissend op de hete bakplaat valt. Om dan liefdevol bedekt te worden met een smeuïg smeltende snee Maredsous Caractère. Alle ingrediënten vallen mooi synchroon samen om het forsgebouwde, veelgelaagde hoofdpersonage te vormen dat fier voor het voetlicht treedt: Generous Jack.

Om de foodshots op een hoger niveau te tillen, werd regisseur Raf Wathion (Czar) aangesproken. Hij zette een waar laboratorium op poten om volop te experimenteren met materie, belichting en cameratechnieken. Het resultaat is een adembenemende aaneenschakeling van extreme close-ups en slow-motionbeelden die door een dynamische montage een meeslepend verhaal vormen. De begeleidende geluidseffecten creëren een overweldigend cinematografisch effect.

Door deze doorgedreven aandacht voor de ingrediënten bevinden we ons in een ander universum dan we gewend zijn van het merk met de gele M. McDonald’s mikt hiermee naar de echte burgerlover, een doelgroep die zoekt naar nieuwe smaaksensaties. The Generous Jack is dan ook de eersteling van een aparte tak: de Maestro-familie.

Al lang geen voet meer binnengezet bij McDonald’s? Dan is dit het uitgekiende moment om de kennismaking te vernieuwen. Generous Jack bezorgt u een warmhartig onthaal. En een even genereuze smaakervaring. 

Persbericht Generous Jack

DOCX - 172 Kb

Valerie Vleminckx

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met