TBWA reserveert heldenrol voor nieuwe hamburger bij McDonald’s.

Het merk dat de wereld hamburgers leerde eten, blijft zichzelf vernieuwen. Deze keer met een variant in de overtreffende trap: The Generous Jack. Zoals de naam aangeeft gaat het om een bijzonder rijkelijk samengestelde nieuwe hamburger. 

De tv-spot vertelt in virtuoze close-upbeelden het scheppingsverhaal van deze nieuwe held. Vanuit een oerknal worden we meegesleurd op een duizelingwekkende reis langs en door verschillende ingrediënten in hun pure staat. Een wolk van bloem, zwevende eierdooiers, een broodplaneet, een tomaat die in volle vlucht doormidden wordt gekliefd en uiteraard de hamburgerschijf zelf, die kissend en sissend op de hete bakplaat valt. Om dan liefdevol bedekt te worden met een smeuïg smeltende snee Maredsous Caractère. Alle ingrediënten vallen mooi synchroon samen om het forsgebouwde, veelgelaagde hoofdpersonage te vormen dat fier voor het voetlicht treedt: Generous Jack.

Om de foodshots op een hoger niveau te tillen, werd regisseur Raf Wathion (Czar) aangesproken. Hij zette een waar laboratorium op poten om volop te experimenteren met materie, belichting en cameratechnieken. Het resultaat is een adembenemende aaneenschakeling van extreme close-ups en slow-motionbeelden die door een dynamische montage een meeslepend verhaal vormen. De begeleidende geluidseffecten creëren een overweldigend cinematografisch effect.

Door deze doorgedreven aandacht voor de ingrediënten bevinden we ons in een ander universum dan we gewend zijn van het merk met de gele M. McDonald’s mikt hiermee naar de echte burgerlover, een doelgroep die zoekt naar nieuwe smaaksensaties. The Generous Jack is dan ook de eersteling van een aparte tak: de Maestro-familie.

Al lang geen voet meer binnengezet bij McDonald’s? Dan is dit het uitgekiende moment om de kennismaking te vernieuwen. Generous Jack bezorgt u een warmhartig onthaal. En een even genereuze smaakervaring. 

Contacteer ons
Valerie Vleminckx TBWA
Valerie Vleminckx TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels