Telenet en TBWA boosten Brussel

Het is zover, dankzij Telenet kunnen ook de Brusselaars nu eindelijk genieten van het snelste internet en de snelste 4G van België. Inclusief superieur surfplezier tot in de kleinste hoekjes van elk Brussels huis en appartement. Art Deco of niet. Leven in Brussel wordt intenser dan ooit. Dat is de belofte achter de campagne die TBWA bedacht voor deze lancering: ‘we boosten de stad’. As ge ’t mo wét, ket!

Brussel is met geen enkele stad te vergelijken. Mensen hier zijn meertaliger, opener, nieuwsgieriger, diverser en vrijpostiger dan waar ook. En je kan maar beter zorgen dat je mee bent, want het tempo ligt hier hoog. Dat vraagt om een campagne die inspeelt op het hectische ritme, de spitse replieken en de snelle grappen. Op maat van Brussel, quoi.

In de (uitsluitend Franstalige) radiospots proeven we van het leven op z’n Brussels: van het ene branché pop-uprestaurant naar de andere place-m’as-tu-vu, van discussies over de beste frituur tot het beste moment om te blokken. In affichage en advertenties wordt met een clin d’œil ingespeeld op de rijke mix van nationaliteiten, op het chaotische verkeer, op de (soms waanzinnig) dure pralines en op de clichés over bepaalde wijken en gemeenten. En voor 90% in het Frans, een primeur voor Telenet.

Op de Keizer Karellaan in Ganshoren kreeg een wasserette een complete make-over en ze werd door Telenet uitgerust met superkrachtige wifi. Om ondertussen razendsnel te surfen en te genieten van topentertainment. Wachten op de was ging nog nooit zo vlug voorbij. En zo zijn er nog sympa acties op komst. On verra.

De campagne boost niet alleen Brussel, ook de verkoop van Telenet-abonnementen kent een vliegende start. En Telenet heeft nog een paar verrassingen in petto voor de hoofdstad, helemaal in lijn met het onvoorspelbare karakter van Brussel zelf. A suivre.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels