Telenet en TBWA lanceren kinderen en hun ouders in de digitale wereld op de Digitale Duik
5 september 2017
Telenet en TBWA willen kinderen die hun eerste zelfstandige stappen zetten in de digitale wereld een vliegende start geven. Daarom organiseren ze de Digitale Duik: een groots digitaal festival in de Schorre in Boom met de nieuwste technologische snufjes en alle info om veilig online te gaan.
Op de Digitale Duik kunnen kinderen ontdekken welke onwaarschijnlijke dingen ze kunnen doen met de digitale mogelijkheden van vandaag én morgen. Maar ook de ouders zijn meteen mee met al dat digitale geweld en komen samen met hun kinderen te weten hoe ze er veilig en correct mee kunnen omgaan.
We leren er kinderen coderen, maar ook veilig online bankieren, je kan er met drones vliegen, Youtube-sterren ontmoeten of een échte digitale duik nemen door van een spectaculaire digitale glijbaan te glijden … en nog veel meer. Het is een écht festival voor kinderen en hun ouders in samenwerking met tal van partners zoals Ketnet, MNM, Mediawijs, Gezinsbond, Kayzr, Playstation, KBC, Coderdojo, Cubzz, Sorobot, Lego, Noordzee Drones, DJ School, 3DI en Technopolis.
Om dit 3-daags evenement aan te kondigen werd er bovendien een tv spot gemaakt in samenwerking met Johan Kramer van Halal Amsterdam. In de spot zien we enkele kinderen die de zotste dingen doen met Instagram, Youtube en alles wat digitaal is. Van een webshop beginnen in China tot wereldkampioen gamen worden.
Ook op social kan je stukjes uit de spot zien die de fantastische digitale mogelijkheden van digitaal vieren.
De digitale Duik gaat door van 15 tot 17 september in de Schorre in Boom en is helemaal gratis. Inschrijven is vereist op digitaleduik.be