Telenet en TBWA lanceren kinderen en hun ouders in de digitale wereld op de Digitale Duik

Telenet en TBWA willen kinderen die hun eerste zelfstandige stappen zetten in de digitale wereld een vliegende start geven. Daarom organiseren ze de Digitale Duik: een groots digitaal festival in de Schorre in Boom met de nieuwste technologische snufjes en alle info om veilig online te gaan.

Op de Digitale Duik kunnen kinderen ontdekken welke onwaarschijnlijke dingen ze kunnen doen met de digitale mogelijkheden van vandaag én morgen. Maar ook de ouders zijn meteen mee met al dat digitale geweld en komen samen met hun kinderen te weten hoe ze er veilig en correct mee kunnen omgaan.

We leren er kinderen coderen, maar ook veilig online bankieren, je kan er met drones vliegen, Youtube-sterren ontmoeten of een échte digitale duik nemen door van een spectaculaire digitale glijbaan te glijden … en nog veel meer. Het is een écht festival voor kinderen en hun ouders in samenwerking met tal van partners zoals Ketnet, MNM, Mediawijs, Gezinsbond, Kayzr, Playstation, KBC, Coderdojo, Cubzz, Sorobot, Lego, Noordzee Drones, DJ School, 3DI en Technopolis.

Om dit 3-daags evenement aan te kondigen werd er bovendien een tv spot gemaakt in samenwerking met Johan Kramer van Halal Amsterdam. In de spot zien we enkele kinderen die de zotste dingen doen met Instagram, Youtube en alles wat digitaal is. Van een webshop beginnen in China tot wereldkampioen gamen worden.

Ook op social kan je stukjes uit de spot zien die de fantastische digitale mogelijkheden van digitaal vieren.

De digitale Duik gaat door van 15 tot 17 september in de Schorre in Boom en is helemaal gratis. Inschrijven is vereist op digitaleduik.be

Digitale Duik

PDF - 2.9 Mb

Persbericht

DOCX - 178 Kb

Isabel Broes

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact