Twijfelen zet aan tot doen in de nieuwe campagne van ING en TBWA.

Twijfelen dat doen we allemaal. Zeker in uitdagende tijden zoals vandaag. ​ Maar als je over iets twijfelt in je leven, wil dat zeggen dat je klaar bent om er iets aan te veranderen. Twijfelen is de eerste stap van doen.

Als je twijfelt, denk je harder na over wat wél en wat niet. Degenen die vandaag over iets twijfelen zijn de doeners van morgen. Twijfel zorgt voor verandering. En dat geldt ook voor je bankzaken.

Zou ik mijn geld beleggen of zou ik toch nog even sparen voor een appartement? Zou ik die dure reis wel doen, of zou ik dat geld beter gebruiken om mijn pop-up op te starten? Is het nu een goed moment om te kopen, of zou ik beter nog even blijven huren?

Met hun nieuwe campagne wil ING de twijfels van mensen omzetten in daden.

Die boodschap zien we in verschillende vormen terugkomen. Via een reeks krachtige lijnen op billboards en in print, een digital campagne waarin we tal van herkenbare twijfels verspreiden met de nodige dosis humor en een TV spot waarin die humor volledig centraal staat. De spot werd geregisseerd door Jeroen Mol voor Czar en is een verheerlijking van twijfel met een personage dat we op zijn minst verrassend kunnen noemen en een enorm aanstekelijke soundtrack.

“Met onze nieuwe gedurfde merkcampagne positioneert ING zich als de bank die mensen in staat stelt grip te hebben over hun financiën. Door hen gerust te stellen dat het OK is om te twijfelen bij het nemen van belangrijke beslissingen op privé- en professioneel vlak. Want twijfel kan leiden tot verandering. En ING is er om die twijfel om te zetten in daden. Met duurzame producten en deskundig advies voor onze particuliere en bedrijfsklanten”, zegt Laurent Winnock, Head of Communications, Brand & Marketing Communications ING Belgium.

Ontdek de campagne vanaf 31 januari en als je achteraf met twijfels zit, staat ING klaar om ze om te zetten in daden.

 

 

 

Print

PDF - 1.4 Mb

Print

PDF - 1.3 Mb

Print

PDF - 1.3 Mb

Print

PDF - 1.3 Mb

 

 

OOH NL

PDF - 1.5 Mb

OOH NL

PDF - 1.6 Mb

Persbericht

DOCX - 16 Kb

Credits

DOCX - 25 Kb

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact