Van wie zijn die mystery uitgaven?

KBC lanceerde onlangs met KBC-Touch een innovatieve manier van online bankieren en verzekeren. Het is een totale opfrissing van het vroegere KBC Online, voor zowel computer als tablet. Een heldere vormgeving, met handige grafische iconen, wijst je op elk moment de weg. 

Een van de handige vernieuwingen is dat je in een oogopslag kan zien hoe je uitgaven verdeeld zijn. Ze worden toegewezen en gerangschikt in een overzichtelijke diagram. Dat was voor TBWA Brussel dan ook het uitgangspunt van een ludieke campagne die mensen doet raden naar het uitgavepatroon van een bekend persoon.

Online kan je meedoen met een quiz waar je een naam moet plakken op de uitgaven van iconische figuren en bekende Vlamingen. Donuts en bier? Dat moet Homer Simpson zijn. En van wie zouden deze uitgaven kunnen zijn? Onderhoud kasteel, bommen en granaten en Schotse Whisky. Of deze? Sexy gerechjes en Hollandse maatjes.

Je krijgt ook de mogelijkheid om zelf een diagram samen te stellen en toe te wijzen aan het uitgavepatroon van een vriend of vriendin.

De mystery uitgaven duiken ook op op affiches, placemats en bierviltjes.  Maar naar de afzender heb je nooit het raden: KBC-Touch

Meer info op kbc.be/mysteryuitgaven

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels