Van wie zijn die mystery uitgaven?

KBC lanceerde onlangs met KBC-Touch een innovatieve manier van online bankieren en verzekeren. Het is een totale opfrissing van het vroegere KBC Online, voor zowel computer als tablet. Een heldere vormgeving, met handige grafische iconen, wijst je op elk moment de weg. 

Een van de handige vernieuwingen is dat je in een oogopslag kan zien hoe je uitgaven verdeeld zijn. Ze worden toegewezen en gerangschikt in een overzichtelijke diagram. Dat was voor TBWA Brussel dan ook het uitgangspunt van een ludieke campagne die mensen doet raden naar het uitgavepatroon van een bekend persoon.

Online kan je meedoen met een quiz waar je een naam moet plakken op de uitgaven van iconische figuren en bekende Vlamingen. Donuts en bier? Dat moet Homer Simpson zijn. En van wie zouden deze uitgaven kunnen zijn? Onderhoud kasteel, bommen en granaten en Schotse Whisky. Of deze? Sexy gerechjes en Hollandse maatjes.

Je krijgt ook de mogelijkheid om zelf een diagram samen te stellen en toe te wijzen aan het uitgavepatroon van een vriend of vriendin.

De mystery uitgaven duiken ook op op affiches, placemats en bierviltjes.  Maar naar de afzender heb je nooit het raden: KBC-Touch

Meer info op kbc.be/mysteryuitgaven

Persbericht KBC Touch

DOCX - 149 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact