Voor het lekkerste is er maar één bestemming

TBWA zet de favoriete Delhaize-producten van de Belgen in de spotlight.

 

Als het over smaak gaat, kiest de Belg vanuit de buik voor z’n favoriete supermarkt. Dat toont een zeer herkenbare campagne van TBWA voor Delhaize.

 

Over smaak valt moeilijk te twisten. Het is wat je ervaart met al je zintuigen als je een hapje van iets neemt. En dat is voor iedereen anders. Maar wel belangrijk. Dat begrijpen ze bij Delhaize heel goed: al 150 jaar maken ze daar een zaak van smaak. Ook met het eigen assortiment van nu al meer dan 6000 Delhaize-producten wordt alles op alles gezet om te zorgen voor een unieke smaakbeleving die je nergens anders vindt.

En dat werkt. Zo ongeveer elke Belg heeft wel een absolute smaakfavoriet waarvoor hij/zij graag een ommetje langs Delhaize maakt, zelfs als dat niet de gewoonlijke supermarkt is.

 

Dat gevoel heeft TBWA fijn gecapteerd in de nieuwe Delhaize-campagne, die resoluut voor het standpunt van de shoppende klant kiest. De typische chatberichtjes die partners en vrienden elkaar sturen om toch zeker dat ene specifieke product van Delhaize mee te brengen en geen enkel ander, brengen het verhaal op TV, in OOH en digital OOH en in reels en stories.

De campagne raakt duidelijk een snaar: de oproep naar consumenten om de eigen favo’s van bij Delhaize te delen, wordt gretig beantwoord.

 

 

 

 

Credit list.docx

DOCX - 91 Kb

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met