Voor het lekkerste is er maar één bestemming
26 maart 2025

TBWA zet de favoriete Delhaize-producten van de Belgen in de spotlight.
Als het over smaak gaat, kiest de Belg vanuit de buik voor z’n favoriete supermarkt. Dat toont een zeer herkenbare campagne van TBWA voor Delhaize.
Over smaak valt moeilijk te twisten. Het is wat je ervaart met al je zintuigen als je een hapje van iets neemt. En dat is voor iedereen anders. Maar wel belangrijk. Dat begrijpen ze bij Delhaize heel goed: al 150 jaar maken ze daar een zaak van smaak. Ook met het eigen assortiment van nu al meer dan 6000 Delhaize-producten wordt alles op alles gezet om te zorgen voor een unieke smaakbeleving die je nergens anders vindt.
En dat werkt. Zo ongeveer elke Belg heeft wel een absolute smaakfavoriet waarvoor hij/zij graag een ommetje langs Delhaize maakt, zelfs als dat niet de gewoonlijke supermarkt is.
Dat gevoel heeft TBWA fijn gecapteerd in de nieuwe Delhaize-campagne, die resoluut voor het standpunt van de shoppende klant kiest. De typische chatberichtjes die partners en vrienden elkaar sturen om toch zeker dat ene specifieke product van Delhaize mee te brengen en geen enkel ander, brengen het verhaal op TV, in OOH en digital OOH en in reels en stories.
De campagne raakt duidelijk een snaar: de oproep naar consumenten om de eigen favo’s van bij Delhaize te delen, wordt gretig beantwoord.
Credit list.docx
DOCX - 91 Kb