Le VLK (Vlaamse Liga tegen Kanker) donne de l'espoir aux patients grâce aux legs

En Belgique, 1 homme sur 3 et 1 femme sur 4 risquent de développer un cancer avant leur 75ème anniversaire. Pour mettre un frein à cette situation intolérable, il n'y a pas de secret : il faut consacrer davantage de fonds à la recherche.

Le Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) investit considérablement dans la recherche depuis des années. L'organisation met tout en œuvre pour augmenter l'espoir de guérison des personnes touchées par un cancer et améliorer le confort des patients. Dans ce contexte, la VLK, en collaboration avec TBWA GROUP, a produit un spot TV. L'objectif est de faire prendre conscience que, même après son décès, il est encore possible de faire quelque chose d'utile. En léguant une partie de son héritage à la VLK qui l'investira intégralement dans la recherche.

Le film réalisé par Joe Vanhoutteghem (Czar) montre des images à la fois poétiques et réalistes de personnes décédées. Elles mettent clairement en évidence les causes tout à fait inopinées d'un décès. Mais, ce décès n'est pas nécessairement synonyme de fin. D'où le message : "Même après votre mort, vous pouvez encore apporter beaucoup aux autres. Pensez à placer le VLK sur votre testament.  Vous soutiendrez ainsi la recherche et la lutte contre le cancer et redonnerez de l'espoir". Le spot se termine par l'image d'un patient atteint d'un cancer qui ouvre les yeux, le regard serein et peut espérer avoir des chances réelles de guérison.

 

Pour plus d'infos sur cette action ainsi que sur les autres objectifs du VLK, merci de contacter Marina Van den Nouweland (VLK) via 02 227 69 76 

Contactez-nous
Pierre-Antoine Van Wijmeersch TBWA GROUP
Pierre-Antoine Van Wijmeersch TBWA GROUP
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium