6 nieuwe games op e-lotto.be is 6 keer instant fun!

De Nationale Loterij heeft wat extra fun in haar e-lotto.be platform gebracht. Naast de traditionele lotto spelen, is het nu mogelijk om op elk moment van de dag 6 leuke e-games te spelen. Sommigen zijn online versies bestaande bestsellers als 'Presto' of 'Subito', terwijl anderen verfrissende nieuwe creaties zijn. De Nationale Loterij staat dan ook te popelen om deze innovaties te introduceren via een online campagne. Takeovers van homepages en andere belangrijke formats zullen zeker niet ontbreken. Net als bij de lancering van het de online e-lotto.be games platform in 2010 (Lotto, Euro Millions, Joker, Keno en Pick3), maakt deze campagne enkel gebruik van digitale media.

De campagne

De complexiteit van deze campagne ligt in het feit dat niet alleen de aankomst van deze e-games op het e-lotto.be platform gecommuniceerd moet worden. Ook het publiek moet immers ook warm gemaakt worden om de 6 nieuwe spelen écht te gaan ontdekken en ervaren.

De campagne zelf gebeurt in twee fasen: een eerste bekendheidsfase waarin de e-games worden aangekondigd en een tweede ervaringsfase waarin het publiek kan experimenteren met de games en de wereld van e-lotto.be verder kan ontdekken.

De rode draad doorheen de communicatie over het online platform is de nieuwe 'Klik & Speel' knop, geïntroduceerd door Agency.com\TBWA en de Nationale Loterij.

Reputatie en ervaring

In de praktijk komen de personages van de nieuwe games en de 'Klik & Speel' knop écht tot leven tijdens de bekendheidsfase van de campagne. Door te klikken op de banner op MSN.be en HLN.be breekt het feest los in het scherm van de gebruiker. Dit in de vorm van een, op z'n minst, indrukwekkende homepage takeover. De banner is te klein om te plezier van de e-lotto.be feesters te verduren, daarom breken ze uit de banner en nemen vervolgens volledige webpagina's over met hun feestgedruis. In dezelfde spirit geeft de ervaringsfase het publiek de mogelijkheid om de verschillende spelen uit te proberen en de e-lotto.be wereld te ontdekken met onder andere: 'Spaarpot Smash', 'Rabbits Run', '21', 'Subito', 'Presto' en 'SuperSafe'. Ook dit gebeurd aan de hand van omvangrijke takeovers van homepages en andere invloedrijke formats.

Timing campagne

20-21 en 24/8: Start bekendheidsfase