6 nieuwe games op e-lotto.be is 6 keer instant fun! ​

De Nationale Loterij heeft wat extra fun in haar e-lotto.be platform gebracht. Naast de traditionele lotto spelen, is het nu mogelijk om op elk moment van de dag 6 leuke e-games te spelen. Sommigen zijn online versies bestaande bestsellers als 'Presto' of 'Subito', terwijl anderen verfrissende nieuwe creaties zijn. De Nationale Loterij staat dan ook te popelen om deze innovaties te introduceren via een online campagne. Takeovers van homepages en andere belangrijke formats zullen zeker niet ontbreken. Net als bij de lancering van het de online e-lotto.be games platform in 2010 (Lotto, Euro Millions, Joker, Keno en Pick3), maakt deze campagne enkel gebruik van digitale media.

De campagne

De complexiteit van deze campagne ligt in het feit dat niet alleen de aankomst van deze e-games op het e-lotto.be platform gecommuniceerd moet worden. Ook het publiek moet immers ook warm gemaakt worden om de 6 nieuwe spelen écht te gaan ontdekken en ervaren.

De campagne zelf gebeurt in twee fasen: een eerste bekendheidsfase waarin de e-games worden aangekondigd en een tweede ervaringsfase waarin het publiek kan experimenteren met de games en de wereld van e-lotto.be verder kan ontdekken.

De rode draad doorheen de communicatie over het online platform is de nieuwe 'Klik & Speel' knop, geïntroduceerd door Agency.com\TBWA en de Nationale Loterij.

Reputatie en ervaring

In de praktijk komen de personages van de nieuwe games en de 'Klik & Speel' knop écht tot leven tijdens de bekendheidsfase van de campagne. Door te klikken op de banner op MSN.be en HLN.be breekt het feest los in het scherm van de gebruiker. Dit in de vorm van een, op z'n minst, indrukwekkende homepage takeover. De banner is te klein om te plezier van de e-lotto.be feesters te verduren, daarom breken ze uit de banner en nemen vervolgens volledige webpagina's over met hun feestgedruis. In dezelfde spirit geeft de ervaringsfase het publiek de mogelijkheid om de verschillende spelen uit te proberen en de e-lotto.be wereld te ontdekken met onder andere: 'Spaarpot Smash', 'Rabbits Run', '21', 'Subito', 'Presto' en 'SuperSafe'. Ook dit gebeurd aan de hand van omvangrijke takeovers van homepages en andere invloedrijke formats.

Timing campagne

20-21 en 24/8: Start bekendheidsfase

10/9: Spaarpot Smash

2/10: Rabbits Run

29/10: Subito & Presto

26/11: SuperSafe

PB-eGames-eLOTTO.docx

DOCX - 146 Kb

PB-eGames-eLOTTO.pdf

PDF - 86 Kb

Xavier Laoureux

Managing Director , Agency.com\TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact