Alcon en Tequila springen in ’t oog (en ’t oor) met Start to Lens®

60% van alle Belgische ogen hebben een correctie nodig. Toch draagt slechts 1 op 10 Belgen contactlenzen. Dat is weinig vergeleken met de buurlanden. Onderzoek wijst uit dat de Belgische consument nog flink wat watervrees heeft over contactlenzen. Dit komt vooral door een gebrek aan deskundige informatie.

Alcon Vision Care, een deel van de oogzorgdivisie van Novartis, en Tequila van de TBWA\Group zagen hierin een dubbele opportuniteit. Enerzijds om meer lensgebruikers aan te trekken. Anderzijds om de relatie met de zelfstandige opticien te versterken.

Daarom ontwikkelden Alcon en Tequila het coachingprogramma Start to Lens®. Een laagdrempelige manier om contactlenzen uit te proberen met het deskundig advies van je coach: de opticien.

Die opticien wist het concept Start to Lens® meteen te smaken. Liefst 570 zelfstandige optiekzaken schreven zich in als Start to Lens® expert. Om hun coaching-taak in de kijker te zetten, kregen ze een hele set winkelcommunicatie, infofolders en startpakketten voor de proeflenzen.

De Start to Lens® campagne naar het grote publiek start op dinsdag 18 juni.

Twee radiospots maken 2 weken lang contact met de lenzenloze luisteraars van Q-music, StuBru, MNM, Top radio, Radio Contact, Fun Radio, Classic 21, NRJ en Pure FM.

Flair publireportages tonen de lezeressen hoe makkelijk je, samen met je LensCoach, start met lensdragen.

Alle communicatie verwijst naar het online platform www.start-to-lens.com. Daar vind je info en demonstratiefilmpjes. Via de zoekfunctie ontdek je de Start to Lens® Coach in je buurt voor een consultatie en een startpakket.

De Start to Lens®-campagne past in de nieuwe positionering van Alcon die werd vertaald in de baseline ‘Lenzen met coaching’. De communicatie en strategie worden verzorgd door de TBWA\Group en Tequila.

Contacteer ons
Kris Staels Tequila
Kris Staels Tequila
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium