#askBMW doorbreekt onzekerheid bij consument

De wereld verandert in sneltempo. Ecologische, economische en politieke omwentelingen zorgen voor onzekerheid en roepen vragen op bij consumenten. Niet in het minst op de automarkt. TBWA en BMW lanceren daarom #askBMW, een concept dat inspeelt op twijfels en antwoorden biedt op pertinente vragen van consumenten.

#askBMW wordt voor het eerst gebruikt voor de Autosaloncampagne van BMW, en vormt ook de leidraad voor de aftersales- en dealercampagnes van het Duitse premiummerk in 2020. Ook op dat vlak zitten consumenten immers met vragen. #askBMW gaat verder dan een traditionele marketingcampagne met productlanceringen en promoties. Het moet consumenten geruststellen en oplossingen van BMW aanreiken.

Conversatie starten

Koop ik een diesel of schakel ik over op een hybride? Ga ik voor een elektrische wagen of wacht ik op waterstof? Hoe zit het met Lage Emissiezones, Euronormen, CO2-cijfers en fiscale aftrekbaarheid? Het zijn maar enkele van de vragen die consumenten bezighouden wanneer ze op zoek zijn naar een nieuwe wagen. #askBMW toont aan dat wat de vraag ook is, BMW pasklare en toekomstgerichte antwoorden biedt.

Contacteer ons
Bénédicte Ernst TBWA
Bénédicte Ernst TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\ was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels