#askBMW doorbreekt onzekerheid bij consument
7 januari 2020
De wereld verandert in sneltempo. Ecologische, economische en politieke omwentelingen zorgen voor onzekerheid en roepen vragen op bij consumenten. Niet in het minst op de automarkt. TBWA en BMW lanceren daarom #askBMW, een concept dat inspeelt op twijfels en antwoorden biedt op pertinente vragen van consumenten.
#askBMW wordt voor het eerst gebruikt voor de Autosaloncampagne van BMW, en vormt ook de leidraad voor de aftersales- en dealercampagnes van het Duitse premiummerk in 2020. Ook op dat vlak zitten consumenten immers met vragen. #askBMW gaat verder dan een traditionele marketingcampagne met productlanceringen en promoties. Het moet consumenten geruststellen en oplossingen van BMW aanreiken.
Conversatie starten
Koop ik een diesel of schakel ik over op een hybride? Ga ik voor een elektrische wagen of wacht ik op waterstof? Hoe zit het met Lage Emissiezones, Euronormen, CO2-cijfers en fiscale aftrekbaarheid? Het zijn maar enkele van de vragen die consumenten bezighouden wanneer ze op zoek zijn naar een nieuwe wagen. #askBMW toont aan dat wat de vraag ook is, BMW pasklare en toekomstgerichte antwoorden biedt.