#askBMW doorbreekt onzekerheid bij consument

De wereld verandert in sneltempo. Ecologische, economische en politieke omwentelingen zorgen voor onzekerheid en roepen vragen op bij consumenten. Niet in het minst op de automarkt. TBWA en BMW lanceren daarom #askBMW, een concept dat inspeelt op twijfels en antwoorden biedt op pertinente vragen van consumenten.

#askBMW wordt voor het eerst gebruikt voor de Autosaloncampagne van BMW, en vormt ook de leidraad voor de aftersales- en dealercampagnes van het Duitse premiummerk in 2020. Ook op dat vlak zitten consumenten immers met vragen. #askBMW gaat verder dan een traditionele marketingcampagne met productlanceringen en promoties. Het moet consumenten geruststellen en oplossingen van BMW aanreiken.

Conversatie starten

Koop ik een diesel of schakel ik over op een hybride? Ga ik voor een elektrische wagen of wacht ik op waterstof? Hoe zit het met Lage Emissiezones, Euronormen, CO2-cijfers en fiscale aftrekbaarheid? Het zijn maar enkele van de vragen die consumenten bezighouden wanneer ze op zoek zijn naar een nieuwe wagen. #askBMW toont aan dat wat de vraag ook is, BMW pasklare en toekomstgerichte antwoorden biedt.

Credits

DOCX - 119 Kb

RadioPortofino

MP3 - 761 Kb

RadioCake

MP3 - 1.1 Mb

Skyboard

PDF - 8.4 Mb

Facebook

MP4 - 13 Mb

Instagram

JPG - 1.1 Mb

Bénédicte Ernst

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met