Avec Delhaize et TBWA, mieux manger, c’est un vrai jeu d’enfant

Delhaize et TBWA continuent leur mission toujours accompagnés de leur table rouge. Et aujourd’hui, pour aider les Belges à mieux manger, ils lancent pour la première fois en Belgique : Nutri-Score. Un logo composé de 5 lettres et 5 couleurs pour identifier plus facilement les aliments à favoriser ou à limiter.

En effet, grâce à ce logo qui sera présent petit à petit sur tous les produits de la marque, comprendre les valeurs nutritionnelles d’un aliment devient un vrai jeu d’enfant. Et c’est exactement au départ de cette idée que s’articule cette nouvelle campagne. Dans le spot TV, nous voyons des enfants prendre le contrôle des haut-parleurs d’un magasin. Ceux-ci, depuis une régie garée à l’extérieur, s’amusent à interpeller les clients - filmés à leur insu - et à leur montrer ce nouveau logo.

Une campagne qui fait encore la preuve que mieux manger, avec Delhaize, ça peut être simple. Le message est décliné en film, mais aussi sur les réseaux sociaux, en PQ, magazine et bien entendu, en POS.

A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

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