Avec Delhaize et TBWA, mieux manger, c’est un vrai jeu d’enfant

Delhaize et TBWA continuent leur mission toujours accompagnés de leur table rouge. Et aujourd’hui, pour aider les Belges à mieux manger, ils lancent pour la première fois en Belgique : Nutri-Score. Un logo composé de 5 lettres et 5 couleurs pour identifier plus facilement les aliments à favoriser ou à limiter.

En effet, grâce à ce logo qui sera présent petit à petit sur tous les produits de la marque, comprendre les valeurs nutritionnelles d’un aliment devient un vrai jeu d’enfant. Et c’est exactement au départ de cette idée que s’articule cette nouvelle campagne. Dans le spot TV, nous voyons des enfants prendre le contrôle des haut-parleurs d’un magasin. Ceux-ci, depuis une régie garée à l’extérieur, s’amusent à interpeller les clients - filmés à leur insu - et à leur montrer ce nouveau logo.

Une campagne qui fait encore la preuve que mieux manger, avec Delhaize, ça peut être simple. Le message est décliné en film, mais aussi sur les réseaux sociaux, en PQ, magazine et bien entendu, en POS.

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

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