Avec EuroMillions et TBWA, le bonheur, ça se partage

TBWA a imaginé une nouvelle campagne pour EuroMillions avec le généreux message suivant : seul le partage rend vraiment heureux. Tout le monde connaît Paul, ce millionnaire maladroit au sourire malicieux. Ces dernières années, le célèbre gagnant a dépensé ses gains de nombreuses manières. Toutes plus originales les unes que les autres. Mais depuis peu, il a réalisé ce qui le rendait vraiment heureux : partager avec les autres.

2020… Les temps changent. Notre rapport à l’argent aussi. Il en va de même pour Paul, notre millionnaire connu mondialement. Dans ce tout nouveau spot, notre sympathique gagnant découvre combien il est agréable de partager tous ces millions avec les autres. Ses amis et sa famille partageaient déjà son bonheur. Désormais, toute la société peut également en profiter. Parce que rendre les gens heureux, ça n’a pas de prix.

Le spot a été réalisé par Jeroen Mol – également connu pour ses super créations pour McDonald’s et Lotto – et produit par CZAR. Pour le travail 3D, TBWA a pu compter sur Ambassadors Amsterdam.

Au cours des prochaines semaines, le spot TV sera également soutenu par un spot radio et par un large volet digital, comprenant entre autres du bannering, des online video et des posts sur les réseaux sociaux.

Contactez-nous
A propos de TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\ was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels