Avec EuroMillions et TBWA, le bonheur, ça se partage

TBWA a imaginé une nouvelle campagne pour EuroMillions avec le généreux message suivant : seul le partage rend vraiment heureux. Tout le monde connaît Paul, ce millionnaire maladroit au sourire malicieux. Ces dernières années, le célèbre gagnant a dépensé ses gains de nombreuses manières. Toutes plus originales les unes que les autres. Mais depuis peu, il a réalisé ce qui le rendait vraiment heureux : partager avec les autres.

2020… Les temps changent. Notre rapport à l’argent aussi. Il en va de même pour Paul, notre millionnaire connu mondialement. Dans ce tout nouveau spot, notre sympathique gagnant découvre combien il est agréable de partager tous ces millions avec les autres. Ses amis et sa famille partageaient déjà son bonheur. Désormais, toute la société peut également en profiter. Parce que rendre les gens heureux, ça n’a pas de prix.

Le spot a été réalisé par Jeroen Mol – également connu pour ses super créations pour McDonald’s et Lotto – et produit par CZAR. Pour le travail 3D, TBWA a pu compter sur Ambassadors Amsterdam.

Au cours des prochaines semaines, le spot TV sera également soutenu par un spot radio et par un large volet digital, comprenant entre autres du bannering, des online video et des posts sur les réseaux sociaux.

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A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

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