BIVV en TBWA laten bekende Belgen verongelukken.

Met een opvallende poster- en radiocampagne stuurt het BIVV aan op een fundamentele gedragsverandering bij de weggebruiker. Het stilstaan bij het eigen verkeersgedrag, en het tonen van wat meer respect voor andere weggebruikers moet daarbij de eerste stap zijn

Elk jaar 850 verkeersdoden in België is veel te veel. En toch staan we er nauwelijks nog bij stil. Daarom wordt voor een confronterende aanpak gekozen. Op de radio kondigt een stem aan dat het programma even onderbroken wordt voor de mededeling dat komiek Gunter Lamoot net omgekomen is in een verkeersongeval. Waarna Gunter zelf het woord neemt en vraagt waarom zo’n mededeling ons alleen raakt als we het slachtoffer kennen. Elke dag sterven er gemiddeld 2 mensen in het Belgische verkeer, en hoewel dat veel te veel is, staan we er nooit bij stil. Daarom maakt de radiocampagne er 2 bekenden van, en plots schiet iedereen wakker. Ook hier de conclusie: veilig verkeer is ons aller verantwoordelijkheid.

Naast Gunter Lamoot werken ook Goedele Liekens, Sandra Kim en Patrick Ridremont mee aan de radiocampagne.

 

Ook de posters komen confronterend uit de hoek. ‘850 doden elk jaar. Niks mee te maken?’ vraagt een poster, en ‘Ook vandaag 2 verkeersdoden. Tot morgen?’ Uit onderzoek blijkt dat bijna alle weggebruikers vinden dat ze eigenlijk wel goed rijden, en dat de fout voor ongevallen bij anderen ligt. De campagne vraagt chauffeurs even stil te staan bij hun eigen weggedrag, want het aantal verkeersdoden doen dalen is een verantwoordelijkheid van alle weggebruikers

 

Neem voor meer info contact op met Frank Marinus 02/679.75.00

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels