BIVV en TBWA laten bekende Belgen verongelukken.

Met een opvallende poster- en radiocampagne stuurt het BIVV aan op een fundamentele gedragsverandering bij de weggebruiker. Het stilstaan bij het eigen verkeersgedrag, en het tonen van wat meer respect voor andere weggebruikers moet daarbij de eerste stap zijn

Elk jaar 850 verkeersdoden in België is veel te veel. En toch staan we er nauwelijks nog bij stil. Daarom wordt voor een confronterende aanpak gekozen. Op de radio kondigt een stem aan dat het programma even onderbroken wordt voor de mededeling dat komiek Gunter Lamoot net omgekomen is in een verkeersongeval. Waarna Gunter zelf het woord neemt en vraagt waarom zo’n mededeling ons alleen raakt als we het slachtoffer kennen. Elke dag sterven er gemiddeld 2 mensen in het Belgische verkeer, en hoewel dat veel te veel is, staan we er nooit bij stil. Daarom maakt de radiocampagne er 2 bekenden van, en plots schiet iedereen wakker. Ook hier de conclusie: veilig verkeer is ons aller verantwoordelijkheid.

Naast Gunter Lamoot werken ook Goedele Liekens, Sandra Kim en Patrick Ridremont mee aan de radiocampagne.

 

Ook de posters komen confronterend uit de hoek. ‘850 doden elk jaar. Niks mee te maken?’ vraagt een poster, en ‘Ook vandaag 2 verkeersdoden. Tot morgen?’ Uit onderzoek blijkt dat bijna alle weggebruikers vinden dat ze eigenlijk wel goed rijden, en dat de fout voor ongevallen bij anderen ligt. De campagne vraagt chauffeurs even stil te staan bij hun eigen weggedrag, want het aantal verkeersdoden doen dalen is een verantwoordelijkheid van alle weggebruikers

 

Neem voor meer info contact op met Frank Marinus 02/679.75.00

BIVV_Radio_Goedele.mp3

MP3 - 940 Kb

BIVV_Radio_Respect.wav

WAV - 5.5 Mb

CREDITS-BIVV-respect.docx

DOCX - 93 Kb

PB---IBSR---respect-.docx

DOCX - 149 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact