BMW et TBWA rendent hommage aux bonnes décisions

BMW a lancé une nouvelle campagne afin de mettre sa large gamme de voitures électrifiées sous le feu des projecteurs. Une bonne décision pour tout entrepreneur, tel est le message. Car cette gamme associe le choix, le plaisir de conduire et les performances de BMW aux avantages fiscaux de ce segment automobile. Raison pour laquelle la marque rend hommage aux bonnes décisions, en ces temps où elles sont plus importantes que jamais.

De bonnes décisions, au fil des ans

Dans une série de spots radio, BMW nous raconte quelques célèbres décisions historiques. Tirées non seulement de sa propre histoire, mais également de celle d’autres entreprises. La marque y évoque par exemple les Jeux Olympiques de 1972, la naissance d’une saga spatiale de renommée mondiale ou l’essor du DVD.

Tout un arsenal de médias

« Faites d’un choix votre meilleure décision ». C’est avec ce slogan que la campagne se déploie également en print et en ligne, mettant chaque fois en valeur l’une des 11 voitures électrifiées.

Spot radio - BMW

MP3 - 1.1 Mb

Spot radio - BMW

MP3 - 1.1 Mb

Communiqué de presse

DOCX - 24 Kb

Credits

DOCX - 119 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact