Brussel ontdekt een opvallende campagne van TBWA en Tele… euh… dinges, Telenogiets… Telewawasdanuweer?

Als er in Vlaanderen één merk een echt instituut is geworden, dan is het wel Telenet, de internet-, telefoon-, tv- en mobiele-telefonie-operator. In Brussel is dat natuurlijk andere koek. Hoewel het gele merk er al enkele jaren actief is, tonen de cijfers toch aan dat er nog wel wat tijd over zal gaan voor het bij de Brusselaars gemeengoed zal zijn… Dat was nu precies het uitgangspunt van TBWA en Telenet voor deze wat ongewone, zelfrelativerende campagne.

Ze ging van start op 30 december met een teasende affiche met louter copy, waar een Brusselaar zich afvraagt: “Zeg, hoe heet dat ultrarap internet nu weer?”
Nergens een naam van het merk, alleen “Teledinges” (Teletruc Fr.)

Een week later volgt de rest van de campagne in affichage, digital en radio. Daar breken Brusselaars - sterk onder de indruk zijn van de technische prestaties – zich het hoofd over hoe die operator nu toch alweer heette:
“Hoe heette dat ultrasnel internet nu weer?”
“Jawel, je weet het, met die WiFi overal in huis…”
“Allee, dinges, met die gratis installatie!”
In tweede instantie worden de Brusselaars uit hun lijden verlost met deze onthulling:
“Telenet. Nog niet ultrabekend, maar al wel ultrasnel.” 

Ook in radio werken we met teasers van 5” en spots van 30” waarin Brusselaars zich suf piekeren naar de naam van deze geweldige operator.

Daarna gaan we op verschillende plekken in Brussel chocolade tabletten uitdelen, bestempeld met “Teledinges”. Zo herinneren we de Brusseleirs eraan dat Telenet, ondanks zijn topniveau, nog lang niet aan de roem van onze Belgische chocolade kan tippen. In Brussel toch niet…

Een gedurfde campagne waar de klant niet te fier is om van zijn voetstuk te komen en een stapje achteruit doet om zich zo terug lokaal op de kaart te zetten.

Contacteer ons
Lauren Vandendriessche TBWA
Lauren Vandendriessche TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium