Brussels Airlines en TBWA creëren een klein stukje België in de lucht.

België is een land als geen ander. Met zijn eigen gewoontes, zijn eigen wisselvallige weer, zijn eigen specialiteiten en soms … zijn eigen onverklaarbare logica. We voelen er ons thuis, maar toch kijken Belgen elk jaar uit naar het moment waarop we even weg zijn van België. Weg van de regen, weg van het werk, weg van de omleidingen, … maar ook niet helemaal weg. Want bij Brussels Airlines nemen we alle goeie dingen van ons land gewoon mee … in ons klein stukje België in de lucht.

Brussels Airlines is dé Belgische luchtvaartmaatschappij. En da’s niet gewoon omdat ze in België gevestigd zijn. Hun uniek Belgisch karakter vind je terug in wie ze zijn, in hoe ze vliegen en in alles wat ze doen. Hun samenwerkingen met andere Belgische iconen bijvoorbeeld, van vliegtuigen bekleed met de Smurfen of het Atomium tot de Tomorrowland partyflights. Maar ook aan boord zijn ze ‘typisch Belgisch’.

En dat gaat verder dan frietjes, bier en chocolade tijdens je vlucht. Brussels Airlines is zelf Belgisch, dus weten ze ook hoe Belgen willen vliegen. Belgische families wonen graag in elkaars buurt, dus zitten ze ook altijd samen op het vliegtuig. In een land waar het zo veel regent, koesteren we elke seconde van onze vakantie. Daarom begint die van zodra je aan boord bent met een vriendelijke ‘hallo’ in je eigen taal. En als we in België een steak bestellen is het niet de bedoeling dat je de frietjes apart moet bijbetalen. Daarom is handbagage altijd inbegrepen bij je vlucht.

Brussels Airlines is meer dan een luchtvaartmaatschappij. Het is een Belgisch icoon, waar Belgen thuis zijn boven welk land ze ook vliegen. Een gedachte die subliem wordt neergezet in de nieuwe campagne van Brussels Airlines: ‘Een klein stukje België in de lucht.’

Een campagne die opvalt in zijn eenvoud met een krachtige, iconische OOH als speerpunt: niks meer dan een vliegtuig van Brussels Airlines tussen de wolken, gezien vanop de grond, met een lijn die dezelfde verwondering uitstraalt als een kind dat het toestel opmerkt in de lucht. ‘Kijk! Een klein stukje België in de lucht.’

Ook de huisstijl van Brussels Airlines kreeg een update met een opvallend, modern en premium design door WeWantMore.

Dezelfde gedachte wordt nog versterkt in drie minimalistische maar zo herkenbare films gerealiseerd door Ralf Demesmaeker. Telkens een typische conversatie tussen Belgische passagiers en cabin crew op een vlucht waar ze zich door en door thuis voelen.

 

De campagne is te zien vanaf 13/01 in OOH, op tv, online, social en, als je even naar boven kijkt, tussen de wolken.

Misschien zeg jij dan ook: ‘Kijk! Een klein stukje België in de lucht.'

 


Credit list.docx

DOCX - 91 Kb

Persbericht.docx

DOCX - 30 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met